شناسهٔ خبر: 66981462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سخنگوی دولت در ویژه برنامه انتخاباتی بسیج دانشجویی:

آیت‌الله رئیسی سرباز مطلق ولایت فقیه بود/ دیپلماسی همسایگی در این ۳ سال احیا شد

بهادری جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی سرباز مطلق ولایت فقیه بود، گفت: رئیسی جامع‌الاطراف بود و همواره ساده زیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در ویژه برنامه انتخاباتی بسیج دانشجویی که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، اظهار داشت: در کنار خسران عظیم شهادت رئیس جمهور و همراهانشان، مردم ایران در تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت، ثابت کردند که همیشه پای کار و انقلاب هستند و ما باید قدر آنها بدانیم.

بهادری جهرمی با اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شهید رئیسی جامع‌الاطراف بود. ما رئیس جمهور جامع‌الاطراف می‌خواهیم که سرباز ولایت فقیه باشد و این باید در ویژگی‌های آن شخص وجود داشته باشد. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید رئیسی از عمق جان خدا را قبول داشت، افزود: شهید رئیسی باور عمیق به خدا داشت و موثر در وجود را جز در خدا نمی‌دانست. 

وی تاکید کرد: رئیسی در تصمیم‌گیری شخصی و کاری از همه لحاظ به خدا توکل داشت و در اوج بحران‌ها خیلی امیدوار بود؛ حتی در جلسات سخت و تلخ هم امیدوار بود؛ چراکه مبنای محاسباتش با دیگران فرق می‌کرد. اطمینان داشت که با توکل به خدا کار‌ها پیش می‌رود. ما جهاد می‌کنیم و خداوند متعال کار‌ها را پیش می‌برد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی تبلور عبادت را در سربازی ولایت فقیه و خدمت به خلق خدا می‌دانست، تاکید کرد: شهید رئیسی به عنوان شهید خدمت زندگی کرد و شهید خدمت شد. شهید رئیسی خود را وقف ملت کرد و برای خدا کار می‌کرد و تعارضی بین خداباوری و مردم نمی‌دید. 

سخنگوی دولت با بیان اینکه شهید رئیسی سرباز مطلق ولایت فقیه بود، تصریح کرد: هر چقدر زمان می‌گذشت بیشتر به ولایتمداری شهید رئیسی پی می‌بردیم. شهید رئیسی ساده زیست و دولت ضد فساد را تشکیل داده بود.

وی گفت: مردم‌سالاری ما همان دین مداری ما، دین مداری ما همان مردم سالاری ما است این دو از هم جدا نیستند بلکه دو بال یک پرواز هستند. این مواردی بود که در سبک زندگی و مدیریت شهید جمهور بود. ایشان در شرایط اختلاف، عیار ولایت‌مداری خود را نشان دادند و بارها عیار اقای رئیسی طی این سه سال نشان داده شد. خیلی از اوقات به نوع تعامل ایشان با مخالفان گلایه داشتیم اما هرچه می‌گذشت بروز ولایتمداری را در کنار استمرار در مسیر حق را داشتند.

بهادری جهرمی با اشاره به ویژگی مشورت‌پذیری شهید آیت‌الله رئیسی،  عنوان کرد: نایب رئیسی مجلس خبرگان، ۳۰ سال خدمت در جایگاه‌های مختلف دستگاه حاکمیتی و حضور در مسند رئیس سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه و .... از جمله کارنامه فعالیت ایشان بود. شهید رئیسی  با وجود این اوامر در داخل و خارج از دولت اهل مشورت بود.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در موضوعات متعدد و جمع‌بندی مطالب مشورت می‌گرفت و با کارشناسات بحث و گفتگو می‌کرد، افزود: هنگامی که ایشان تصمیم می‌گرفت توکلش بر خدا بود. از ویژگی دیگر ایشان مردمی بودن، حافظ منافع محرومان و مستضعفان بود که در جلسات متعدد دولت نگاهشان به محرومین و مستضعفان بود‌.

وی گفت: در دولت شهید رئیسی سیاست چند جانبه گرایی و همسایه‌گرایی با علم و تدبیر در حوزه سیاست خارجی انجام شد این امر نیز برخلاف بازیگران خارجی و بازی کردن در زمین سوخته و شکست خورده رقیبان داخلی در نگاه به دنیای خارجی بود. دیپلماسی همسایگی در این سه سال تغییر و احیا شد و امور تعاملات بین‌المللی محدود شده دولت در ۱۰ سال گذشته نیز احیا شد. زبان دنیای آقای رئیسی اینگونه بود که در حوزه دیپلماسی پیروز میدان هستیم  و با بسیاری از  کشورهایی که رابطه محدود و حتی کشورهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط نداشتیم، ارتباط برقرار می‌شود. فروش دو میلیون بشکه نفت و افزایش کشتی‌های نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای مضاعف و مانع تراشی‌ها تغییر و رشد اقتصادی و شکوفایی داشتیم. این زبان دنیای آیت‌الله رئیسی بود چون به جای باور به کدخدا باور به خلق و مردم را داشت.  

سخنگوی دولت با اشاره به حوزه تجارت غیردولتی و نفتی کشور در دولت سیزدهم، گفت: با اقدامات شهید امیرعبداللهیان که قطعا تحت رهبری ولی‌فقیه و با اجرای رئیس جمهور شهید انجام شد حجم رکورد تاریخ کشور در عرصه تجارت‌های خصوصی و مردمی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی تکمیل کننده طرح‌های نیمه تمام بود، افزود: احیای کارخانه‌های نیمه فعال و اهتمام به شرکت‌های دانش‌بنیان، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، در حوزه بهداشتی، برق، آب، افزودن تخت‌های بیمارستانی و ریل و راه‌آهن، خریداری بیش از ۵۰ فروند هواپیما (بدون عکس یادگاری گرفتن و نمایش دادن با هدف خدمت رسانی) از جمله اقدامات دولت شهید رئیسی بود.‌ شهید رئیسی  نشان داد کلید حل مشکلات از درون است نه چشم داشت به خارج‌. در حوزه عملکرد دولت باید گفت خدمات اقای رئیسی در این سه سال با ده‌ها سال قابل مقایسه نیست.

بهادری جهرمی با اشاره به خدمات سه سال دولت سیزدهم، بیان کرد: محوری‌ترین و اصلی‌ترین حجم خدمات شهید رئیسی بیش از ۳ سال برای آینده است. ایشان با بازگشت به مردم و فعال کردن موتور متحرک کشور و بازگشت ما می توانیم و نگاه های اصیل و آرمانی حضرت امام راحل و ساخت زیرساخت‌های مادی و  نرم افزاری و گفتمانی، نفس تازه ای به جان انقلاب انداختند که قطعا این امر با هدایتگری خوب رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت.  

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما باید سعی کنیم شهید جمهور و عملکر ایشان را خوب بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و نگذاریم بدنامی‌های خودشان را به نام دولت ایشان و تورم‌های بالا و رکود اقتصادی وحشتناک را که برای دولت سیزدهم به میراث گذاشتن را بنام شهید  ریسی بگذارند. 

انتهای پیام/ 271

نظر شما