شناسهٔ خبر: 66981110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

فروزنده:

کاهش بدهی ۶۰ همتی به بانک تجارت، سپه و ملی به ۱۵ همت/ ۳۵ درصد ملک بارگذاری می‌شود و مابقی آن در اختیار سرانه‌های شهری باقی می‌ماند

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میزان بدهی به بانک‌ها ۱۷۰ همت بوده است، گفت: میزان بدهی به بانک تجارت، سپه و ملی ۶۰ همت است. اگر این بازپرداخت ارزی سریعتر انجام شود به نفع ما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری با بیان اینکه بدهی های بانکی مسئله و معضل مهمی است که از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و هیچ اقدامی تا سال ۱۴۰۰ صورت نگرفته بود، اظهار کرد: سالانه نرخ مرکب در نظر گرفته می شد و بدون اغراق هر وامی دریافت شده ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بدهی به بانک ها ۱۷۰ همت است، ادامه داد: ما وارد مذاکره در این زمینه شدیم. میزان بدهی به بانک تجارت، سپه و ملی ۶۰ همت است. اگر این بازپرداخت ارزی سریعتر انجام شود به نفع ما خواهد بود. نرخ دلار با مجوز ستاد کرونا به ۳۸ هزار تومان کاهش یافت و جریمه سه درصدی نیز حذف شد و بانک ها قبول کردند غیرنقد دریافت کنند و از این مسیر ۶۰ همت به ۱۵ همت رسید.

فروزنده با بیان اینکه ما می خواهیم بدهی را در قالب کنسرسیوم به بانک تجارت پرداخت کنیم، گفت: بانک شهر ۶۰ مدعی داشت که بخشی از آن پرداخت شد و به ۴۵ نفر رسید. مدعیان بانک تجارت را نیز پیگیری می کنیم تا به ۱۰ مورد برسد.

وی افزود: اینکه آقای زاکانی اعلام کرده بدهی ۱۷۰ همت است و کاهش یافته به این دلیل است که ۶۰ همت به ۱۵ همت رسید و یا در دیگر بخش ها شاهد کاهش تعداد مدعیان بودیم.

فروزنده با بیان اینکه ۳۵ درصد ملک بارگذاری می شود و مابقی آن در اختیار سرانه های شهری باقی می ماند، گفت: ما اگر امروز بدهی را نپردازیم علاوه بر ۶ درصد سود و سه درصد جریمه مجبوریم سود مرکب بپردازیم. بانک ها قبول کردند تسهیلات جدید بپردازند. سال قبل دو هزار دستگاه اتوبوس خریدیم و این موضوع با برات کارت و تسهیلات بانکی صورت بگیرد. به عقاب و اسنا ۵۰ درصد تسهیلات پرداخت کردیم و سبلان نیز در حال انجام است.

وی تأکید کرد: هرچه بدهی بانک ها تسویه شود تسهیلات می گیریم و در بخش حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد. یک فضای مشخص باید قیمت گذاری انجام دهد و دستگاه های نظارتی نیز می توانند نظارت کنند. رأی کمیسیون ماده پنج کاملاً مشخص است و ارائه خواهیم داد.

فروزنده با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری در منطقه دو قرار بر این شده که هواپیمایی با ما همکاری کند، گفت: طرح های مشارکتی را در ابتدا طرف مطالعه می کند و پس از نهایی شدن، مجوز عقد قرارداد در شورا بررسی خواهد شد. انتخابات مسیر خود را می رود و ما باید در راستای منافع شهر اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما