شناسهٔ خبر: 66953904 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آمریکا چهار نهاد و یک فرد فعال در برنامه پهپادی ایران را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز جمعه ١١ خرداد، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چهار نهاد و یک فرد فعال در برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. به نوشته این بیانیه، چهار نهاد تحریم‌شده با شرکت «رایان رشد افزار» که به دلیل تهیه قطعات کلیدی در برنامه پهپادی ایران تحت تحریم است، مرتبط هستند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز جمعه ١١ خرداد، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چهار نهاد و یک فرد فعال در برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
 
به نوشته این بیانیه، چهار نهاد تحریم‌شده با شرکت «رایان رشد افزار» که به دلیل تهیه قطعات کلیدی در برنامه پهپادی ایران تحت تحریم است، مرتبط هستند.
 
رایان فن کاواندیش، مکاترونیکس کیش، فناوری‌های هوا پیشران سازه سپهر، و مرصاد مهاجر، چهار شرکت تحریم‌شده توسط «اوفک» هستند.
 
اوفک همچنین افشین خواجه‌فرد، از مدیران سازمان صنایع هوایی ایران، به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، را که بر دو شرکت تولیدکننده پهپاد با نام‌های شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و صنایع هوایی قدس نظارت می‌کند، تحریم کرده است.
 
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در زمینه اطلاعات مالی و تروریسم، در ارتباط با تحریم‌های جدید گفت که این اقدام «تعهد ما به ایجاد اختلال در تولید و اشاعه پهپادهای مرگ‌بار» ایران را که همچنان توسط روسیه علیه اوکراین و همچنین توسط «گروه‌های نیابتی ایران علیه سربازان آمریکایی استفاده می‌شوند»، تقویت می‌کند.
 
او تاکید کرد که آمریکا همچنان بر تهیه‌کنندگان قطعات مورد نیاز در برنامه پهپادی ایران و کسانی که ارسال این پهپادها به عوامل بی‌ثبات‌کننده در جهان را ممکن می‌کنند، ادامه خواهد داد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما