شناسهٔ خبر: 66941505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

بازسازی قنوات خسارت‌دیده از سیل استان، تسریع در پرداخت اعتبارات ملی را می‌طلبد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بازسازی قنوات خسارت دیده از سیل استان، تسریع در پرداخت اعتبارات ملی را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _پنجشنبه دهم خرداد _ در جلسه دیدار مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تشکر از حضور و بازدید شهرستانی وی با اشاره به وضعیت مردم استان به‌ویژه روستاییان در پی سیل بی سابقه اخیر اظهار کرد: تزریق اعتبارات ملی برای تسریع در بازسازی خسارات به‌ویژه در بخش قنوات ضروری است.

وی به پیگیری‌های ویژه استاندار و مدیریت بحران و اخذ تأییدیه‌های لازم برای تأمین اعتبارات بازسازی اشاره کرد و افزود: تسریع در بازسازی حوزه‌های آسیب دیده در بخش کشاورزی، اعتبارات تنخواه را می‌طلبد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از هجوم ملخ کوهان‌دار به مزارع و مراتع مرزی استان گفت و تصریح کرد: مطالبه ما در این زمینه، مقابله علمی و مستمر با آفات نباتی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی به‌وسطه تأثیرات ملی آن است.

وی اثرات طرح آبخیزداری را در حفظ منابع آبی و پیشگیری از سیلاب بسیار مهم و از اولویت‌های استان برشمرد و بر لزوم تکمیل طرح آبخیز تا جالیز در حوضه قنات بلده نیز با کمک اعتبارات ملی و استانی تأکید کرد.

عباس زاده با اشاره به خدمات رئیس‌جمهور شهید و عنایت ویژه ایشان به استان ولایتمدار خراسان جنوبی، خواستار تداوم این نگاه در راستای رفع محرومیت استان شد.

نبی الله رشنو، مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به بازدید یک هفته‌ای خود در سطح استان، به ویژه مناطق آسیب دیده از سیلاب و اقدامات جهاد کشاورزی در بازسازی آن اشاره کرد.

وی از همدلی بسیار مطلوب مردم، مسئولین استان و فرمانداران به عنوان یک الگوی مطلوب در کشور یاد کرد و گفت: با وجود مزایای رقابتی خراسان جنوبی، بخش کشاورزی زندگی ۵۰ درصد جمعیت استان را متأثر ساخته است.

رشنو تأکید کرد: بخش کشاورزی و تولید با مشارکت مردم در استان خراسان جنوبی نیاز به توجه ویژه دارد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از اقدامات و پیگیری‌های لازم پس از سیلاب‌های اخیر، گزارش جامعی ارائه دادند.

نظر شما