شناسهٔ خبر: 66917951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح ایجاد زیرساخت‌های فاز یک اراضی  توسعه‌ای در بندر امام خمینی

طرح ایجاد زیرساخت‌های فاز یک اراضی  توسعه‌ای موسوم به  ۶۰۰ هکتاری با تکمیل محور اصلی شرق به غرب در مجتمع بندری امام خمینی در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

طرح ایجاد زیرساخت‌های فاز یک اراضی  توسعه‌ای در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:  این طرح در  قراردادی به مبلغ  ۲۰ هزار میلیارد ریال و به منظور ساخت  معابر و زیرساخت‌های تأسیساتی در ۵ جبهه کاری در  محور‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی در حال اجرا است و تا کنون ۷۰ هزار متر مربع عملیات لجن‌برداری و به همین میزان عملیات اجرای ماسه بادی انجام شده که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.
ابوطالب گرایلو انجام عملیات احداث زیرساخت در بستر باتلاقی و در مقابله با نفوذ آب و جزر و مد ناشی از آن از ویژگی‌های مهم این پروژه برشمرد و اظهار کرد:  در حال حاضر تثبیت بستر با ماسه بادی در حال انجام است و  پس از این مراحل،  عملیات احداث معابر و جاده به طول ده و نیم کیلومتر و ساختمان‌های خدماتی مرتبط از مراحل بعدی این پروژه خواهد بود.
وی بیان کرد:  در صورت تکمیل این پروژه که منجر به ایجاد بستر لازم اراضی جهت واگذاری آن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌شود، زمینه مساعد برای رونق فعالیت‌های بازرگانی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی فراهم خواهد شد.

نظر شما