شناسهٔ خبر: 66911392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مجیدی‌مهر خبر داد:

بین‌المللی شدن بخش معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اضافه شدن بخش بین‌الملل به بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن گفت: از اهداف این بخش، ارتقای بیشتر سطح معنوی مخاطبان و تنوع‌بخشی رشته‌ها است.

صاحب‌خبر -

بین‌المللی شدن بخش معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف

به گزارش ایکنا، نشست بخش معارفی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، هشتم خردادماه با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجیدی‌مهر طی سخنانی با اشاره به برگزاری مسابقات معارف اسلامی طی سال جاری به صورت بین‌المللی گفت: مسابقات این بخش شامل سه رشته تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی با اشاره به جذابیت‌بخشی به مسابقات اظهار کرد: یکی از اهداف مسابقات، ارتقای سطح اطلاعات معنوی مخاطبان است و با به‌کارگیری روش‌های جدید و مخاطب‌پسند، قطعاً می‌توانیم در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان تأثیرگذار باشیم.

حجت‌الاسلام اسکندری نیز با بیان اینکه دو سال است که مرحله کشوری بخش معارفی به میزبانی قم برگزار می‌شود، گفت: طی این ادوار چه مخاطبان و حتی دیگر مدیران امور قرآنی از این میزبانی رضایت داشتند. اینکه این رقابت‌ها در چارچوب داخلی محصور نشود و علاقه‌مندان از دیگر کشورها فرصت رقابت داشته باشند، امر مغتنمی است که نیاز دارد تا با افراد صاحب‌نظر در حوزه بین‌الملل برای سیاست‌گذاری درست تبادل نظر صورت گیرد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: باید موضوعاتی با توجه به نیاز فرهنگی داخلی و جهان اسلام آن هم با جنبه کاربردی در نظر گرفته شود که نیاز است کمیته علمی تشکیل و موضوعات احصا شود. 

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قم و شئنیت سازمان اوقاف باید به موازات برگزاری این مسابقات، مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) را به جهان اسلام انتقال دهیم و این هدف نهایی خواهد بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: سال گذشته مرحله کشوری بخش معارفی طی دی‌ماه برگزار شد و امسال پیشنهاد شده مسابقه آذرماه برگزار شود. علاوه بر این جلسه در تهران، جلساتی نیز در استان قم برپا و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

یادآور می‌شود، زمان ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از یکم خردادماه آغاز شده و تا نوزدهم این ماه ادامه دارد.

متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه my.oghaf.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

برنامه‌ریزی فرایند آغاز مسابقات از ماه‌ها قبل انجام شده است. از جمله نکات قابل توجه در مورد این دوره، برگزاری آن به صورت یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت است.

این رویداد ملی که مسابقات رسمی و بزرگترین رویداد رقابتی حوزه قرآن کریم در کشور است، هر ساله از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برپا می‌شود.

بین‌المللی شدن بخش معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف

انتهای پیام

نظر شما