شناسهٔ خبر: 66903133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان های امام و رهبری

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت مرقد مطهر امام خمینی(ره) در تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان کرد: ودیعه امام(ره) برای ملت ایران خودباوری و با هم بودن است.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه یوم الله 14 و 15 خردادماه، جهادگران جهاددانشگاهی همراه با سایر دانشگاهیان کشور، امروز سه‌شنبه 8 خردادماه، در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور یافته و با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی میثاقی دوباره بسته و با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید بیعت کردند.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت مرقد مطهر امام خمینی(ره)، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر مسئولان و دانشگاهیان کشور در محل مرقد مطهر امام(ره) برگزار شد.

خودباوری؛ ودیعه امام(ره) برای ملت ایران

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت مرقد مطهر امام خمینی(ره) در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خدمت، افزود: در تمایز بین علم و فرهنگ تعاریف مختلفی وجود دارد. اینکه چه چیزی علم و چه چیزی فرهنگ است، تعاریف زیادی دارد. یکی از فارغ‌های بزرگ علم و فرهنگ این است که علم ملیت و قومیت ندارد.

حجت‌الاسلام خمینی ادامه داد: علم وقف ملت، زمان یا تاریخی نیست و به همین جهت هر کسی که آن را به دست بگیرد، مالک آن خواهد شد. دوره‌ای در تاریخ ما صاحبان علم بودیم و سپس، دیگران این گوی را ربودند. در طول تاریخ نیز علوم مختلف در زمانه‌ای در نقطه‌ای تمرکز پیدا کردند.

وی با بیان اینکه علم قدرت‌آفرین، ثروت‌آفرین و امنیت‌آفرین است، گفت: این سوال پیش می‌آید که آیا قدرت و ثروت علم‌آفرین است یا اینکه علم باعث پیدایش قدرت و امنیت می‌شود؟ واقعیت این است ‌که این‌ مسائل با هم هم‌افزایی دارند و به صورت یک‌ زنجیره یکدیگر را تشدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه ودیعه امام(ره) برای ملت ایران خودباوری و با هم بودن است، گفت: امام(ره) به ملت ایران وعده داد که از طریق با هم بودن می‌توان آینده را ساخت. دشمنان نیز امروز به دنبال از بین بردن همین با هم بودن ملت ایران‌ است. از خداوند متعال توفیق رهبر معظم انقلاب اسلامی را مسئلت می‌کنیم و به روان شهدای انقلاب اسلامی به ویژه مجموعه شهدای وزارت علم درود می‌فرستیم و غفران الهی را برای شهدای خدمت خواستاریم.

شعار‌های انقلاب اسلامی محقق شده است

در ادامه، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت خادمان ملت، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان، گفت: از خداوند بزرگ عاجزانه و مخلصانه می‌خواهیم که این توفیق را به ما بدهد که رهرو راه تمامی شهدا در همه عرصه‌ها باشیم.

وی بیان کرد: کشور ما در دوران طاغوت استقلال نداشت و دیگران برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند. به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و به دست امام راحل(ره) که قلب مردم را با خود همراه کرد، امروز شعار‌های انقلاب اسلامی محقق شده و استقلال، آزادی، جمهوری پابرجاست. به جامعه دانشگاهی اعلام می‌کنیم که شعار‌های انقلاب را پاس می‌داریم و برای آن جانفشانی می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در دنیا بزرگی می‌کند. امروز یادمان نرفته که رئیس جمهور شهید ما در کمال افتخار قرآن کریم و تصویر شهید سلیمانی را در سازمان ملل بالا برد و بدان افتخار کرد. ایشان در سازمان ملل اعلام کرد که باید اصالت خانواده را به رسمیت بشناسیم و اگر در پی حقوق بشر برای همه جوامع هستیم، راه آن از مسیر خانواده می‌گذرد. اگر به دنبال بشریت منصفی هستیم که نسل‌کشی نکند، مسیر آن از خانواده می‌گذرد.

وی اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران برای خانواده اصالت و ارزش قائل است. باید منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نصب‌العین خود قرار داده و به عنوان جامعه دانشگاهی تلاش کنیم تا آرمان‌های انقلاب را پیگیری و محقق کنیم. اساتید و اعضای هیئت علمی تربیت کننده نسل‌های آینده کشور هستند و زمانی موفق هستند که دانشجویانی را تربیت کنند که از خود موفق‌تر و اخلاق‌مدارتر و دین‌دارتر باشند. امیدوارم خداوند متعال کمک کند، جامعه دانشگاهی خود را به گونه‌ای هدایت کنیم که تربیت کننده نسل‌های بیدارتر، آگاه‌تر، اخلاقی‌تر و دین‌دارتر باشد.

پیام مراسم تشییع شهید رئیسی برای تمام دوستان و دشمنان

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی بیان کرد: در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام و مقتدای امت و مجدد اسلام و دین در عصر حاضر در حرم ملکوتی امام راحل(ره) گردهم آمده‌ایم.

وی افزود: مجموعه مدیران و رؤسای دانشگاه‌های کشور در سالگرد ارتحال امام(ره) برای تجدید میثاق با ایشان به مرقد مطهر امام راحل(ره) آمده‌اند. اگر امروز به راهی که در این چند دهه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی کرده‌ایم بنگریم، مسیری نورانی و در حال صعود را ملاحظه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: امام خمینی(ره) نهضت را زمانی با این ملت آغاز کرد که ظلم و تبعیض هم ایران و هم دنیا را فرا گرفته بود. در این چند دهه در زمان امام راحل و در زمان رهبری امام حاضر مقام معظم رهبری، آنچه دیده می‌شود، حماسه‌ای است که ملت ایران تحت زعامت امام(ره) و مقام معظم رهبری آفریده‌اند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهید آیت‌الله رئیسی، پیامی برای تمامی دوستان و دشمنان داشت، گفت: حضور گسترده مردم در این مراسم بدان معناست که ملت ایران به عهد خود با امام و مقام معظم رهبری پایبند بوده و این آرمان‌ها امروز بدون تزلزل در حال تحقق است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما