شناسهٔ خبر: 66900247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

ترکیب احتمالی استقلال برای بازگشت به صدر/ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل شمس‌آذر 

استقلال با کمترین ریسک و با ترکیبی آشنا در مقابل گل‌گهر به میدان خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در بازی با گل‌گهر سیرجان تغییرات زیادی در ترکیب خود ایجاد نخواهد کرد و به احتمال زیاد با ترکیب مشابه بازی با نساجی به مصاف سرمه‌ای پوشان سیرجان برود و با توجه به حمایت هوادارانشان از دقایق ابتدایی مسابقه به سمت دروازه حریف خود حمله کنند.

نکونام با توجه به حساسیت بازی با گل‌گهر بعید به نظر می‌رسد که تغییری در ترکیب اصلی تیم‌اش انجام دهد و شاید روند تعویض‌های او در طول نود دقیقه تغییر کند و از بازیکنان متفاوتی استفاده کند اما یازده بازیکن بازی با نساجی درون زمین قرار خواهد  داد.

ترکیب احتمالی استقلال به شرح زیر خواهد بود:

سید حسین حسینی:

کاپیتان استقلال بازیکن بدون جانشین آبی‌ها در این مسابقه هم درون دروازه آبی‌ها قرار خواهد گرفت و عقب‌تر از همه بازیکنان از دروازه استقلال دفاع خواهد کرد، او در این مسابقه کار دشواری مقابل خط حمله گل‌گهر خواهد داشت، جوان‌های با انگیزه‌ای که شاید تجربه بالایی در مسابقات این‌چنینی نداشتند اما از لحاظ استعداد فردی در سطح خوبی قرار دارند و می‌توانند گلر استقلال را به چالش بکشند.

ایمان سلیمی:

مدافع استقلال در بازی با نساجی هم عملکرد خوبی داشت تا یکی از بازیکنانی باشد که در هفته‌های پایانی به بهترین فرم خود رسیده و علاوه بر عملکرد خوب دفاعی در خط حمله هم حضور پررنگی دارد و نقش آفرینی می‌کند، سلیمی در بازی با نساجی یک شوت سنگین از زاویه بسته به سمت دروازه نساجی شلیک کرد که اگر واکنش خوب لوان پولی نبود او باز هم برای استقلال در این هفته‌های پایانی گلزنی کرده بود، بعید به نظر می‌رسد که نکونام روی نام مدافع آماده‌اش خط قرمز بکشد!

رافائل سیلوا:

مدافع فنی آبی‌ها با درک محیطی خوبی که دارد در بازیسازی و پوشش نقاط کلیدی خط دفاعی عملکرد خوبی دارد، سیلوا خیلی سخت دریبل می‌خورد و مقابل تیم فنی و با بازیکنان تکنیکی مانند گل‌گهر توانایی‌های این بازیکن در ترکیب استقلال به کار خواهد آمد، نکونام روی پاس‌های بلند این بازیکن هم حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد.

روزبه چشمی:

رهبر بی‌قید و شرط آبی‌ها در مستطیل سبز، چشمی علاوه بر توانایی فنی که دارد یکی از بازیکنانی است که می‌تواند جریان مسابقه را کنترل کند و بازیکنان استقلال را به سمت پیروزی هدایت کند، قدرت رهبری و عملکرد فنی خوب او باعث شده تا نکونام از او در پست‌های مختلف استفاده کند و به نظر می‌رسد در بازی با گل‌گهر هم در قلب خط دفاعی حاضر شود.

ابوالفضل جلالی:

ستاره استقلال در بازی‌های اخیر که طراحی حملات استقلال روی نفوذها و ارسال‌های او برنامه ریزی شده است، جلالی با حضور موثر در حملات باعث برتری عددی بازیکنان استقلال در خط حمله می‌شود و جواد نکونام اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد و حضور در او در فاز هجومی و کارهای دفاعی استقلال تاثیرگذار است و او قطعا در سمت چپ استقلال بازی خواهد کرد.

صالح حردانی:

مدافع آماده آبی‌ها که جواد نکونام به او اعتقاد ویژه‌ای دارد و بعید به نظر می‌رسد که در ترکیب ابتدایی از سامان تورانیان یا میلادفخرالدینی در این مسابقه حساس استفاده کند و حردانی در سمت راست استقلال بازی خواهد کرد.

زبیر نیک‌نفس:

هافبک جنگنده استقلال وظیفه مهمی در ترکیب استقلال دارد و این نقش آفرینی در بازی با گل‌گهر اهمیت بالاتری پیدا خواهد کرد، حضور بازیکنانی مانند تورس، زنده روح، بایناما هرخط هافبکی را با چالش رو به رو می‌کند و نیک‌نفس باید ارتباط این بازیکنان با یکدیگر و همچنین مهاجمان گل‌گهر را قطع کند و این یکی از راه‌های پیروزی استقلال خواهد بود، به نظر می‌رسد که نکونام باز هم از زبیر در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند.

آرش رضاوند:

دیگر هافبک جنگنده استقلال که بیشتر در وسط زمین حضور دارد و بازی ایستا را انجام می‌دهد، او گاها به نزدیکی پشت محوطه می‌رود تا شانس شوت‌زنی و همچنین دادن پاس آخر به مهاجمان را امتحان کند، رضاوند یکی از مهره‌های بدون جانشین برای تیم نکونام بوده و بعید به نظر می‌رسد که روی نیمکت قرار بگیرد.

جلال‌الدین ماشاریپوف:

ستاره ازبکستانی استقلال نقش محوری در ترکیب استقلال دارد و تمام توپ‌ها به او ختم می‌شود تا با توجه به دید وسیع و قدرت‌ فنی بالایی که دارد طراحی حملات این تیم را برعهده بگیرد، ماشاریپوف قدرت حمل توپ بالایی دارد و این بازیکن در بازی مرگ و زندگی استقلال که با حضور پرتعداد هواداران همراه می‌شود انگیزه‌های زیادی خواهد داشت تا بهترین نمایش را ارائه کند.

مهرداد محمدی:

زوج هجومی استقلال توسط دو بازیکن تشکیل خواهد شد که یکی از آنها مهرداد محمدی خواهد بود با توجه به اینکه لیگ به حساس‌ترین مقطع خود رسیده نکونام بازیکنی که در شرایط مسابقه قرار گرفته را روی نیمکت قرار نمی‌دهد و ریسک نخواهد کرد و با کمترین تغییر از مهرداد به عنوان زوج هجومی بلانکو استفاده خواهد کرد.

گوستاوو بلانکو:

مهاجم آرژانتینی استقلال بازیکنی است که نکونام او را تا حد امکان در زمین نگه‌ می‌دارد و از مسئولیت‌پذیری و توانایی‌های این بازیکن حداکثر بهره را خواهد برد، این بازیکن در بازی با گل‌گهر در نوک پیکان خط حمله استقلال حضور خواهد داشت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل شمس‌آذر؛ گذر سخت از قزوین برای دفاع از عنوان قهرمانی

 تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس امروز باید به مصاف شمس‌آذر قزوین برود.

بازی,ترکیب استقلال با گل‌گهر,ترکیب پرسپولیس برابر شمس‌آذر قزوین

به گزارش ایرنا، در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس از ساعت ٢٠ امروز (سه‌شنبه) تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین به مصاف تیم شمس‌آذر خواهد رفت.

پرسپولیس هفته پیش در یک دیدار خاطره‌انگیز در حالی که نیمه نخست را با نتیجه ٣ بر صفر به استقلال خوزستان واگذار کرده بود موفق شد در نیمه دوم ۴ بار دروازه حریف را باز کند تا در پایان با نتیجه ۴ بر ٣ حریف را شکست دهد و با توجه به توقف استقلال تهران مقابل نساجی مازندران با ۶٢ امتیاز صدرنشین شود.

سرخ‌پوشان در پنج بازی اخیر خود تنها در بازی مقابل سپاهان اصفهان به تساوی رضایت دادند و در سایر دیدارها تمامی حریفان خود را شکست داده و با توپ پر آماده این دیدار است. در سوی دیگر شمس‌آذر که برای نخستین فصل در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد، عملکرد جالب توجهی داشته و با ٣٩ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. هرچند این تیم با رای کمیته انضباطی رقابت‌ها را با ٣ امتیاز منفی آغاز کرد اما سعید دقیقی و شاگردانش در ۵ بازی اخیر برابر حریفان ٢ برد و ٢ تساوی کسب کردند و تنها برابر استقلال شکست خوردند.

پرسپولیس در این بازی فرصت دارد تا با برتری برابر میزبان خود در دیدارهای خارج از خانه ٣١ امتیازی شود تا به یکه‌تازی خود در دیدارهای خارج از خانه ادامه دهد؛ این در شرایطی است که شمس‌آذر با کسب ٢٣ امتیاز در خانه، پنجمین تیم برتر لیگ برتر است.

اوسمار ویرا در این بازی علیرضا بیرانوند را در قفس توری پرسپولیس قرار خواهد داد و گئورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی قرار خواهند گرفت. دانیال اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن به عنوان دو مدافع کناری سرخ‌پوشان در این بازی خواهند بود.

مسعود ریگی مثل همیشه در پست ۶ بازی می‌کند و سروش رفیعی طراح حملات پرسپولیس در این دیدار است. مهدی ترابی و اوستون اورونوف نیز دو بال سمت راست و چپ سرخ‌پوشان در این بازی هستند.

امید عالیشاه نیز به عنوان کاپیتان پیشتاز هافبک‌های پرسپولیس است و عیسی آل‌کثیر نیز مهاجم هدف پرسپولیس خواهد بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر شمس‌آذر قزوین:

علیرضا بیرانوند - گئورگی گولسیانی - محمدحسین کنعانی‌زادگان - دانیال اسماعیلی‌فر - عبدالکریم حسن - مسعود ریگی - سروش رفیعی - مهدی ترابی- اوستون اورنوف - امید عالیشاه - عیسی آل‌کثیر

نظر شما