شناسهٔ خبر: 66895886 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در سوگواره فرهنگی و هنری شهید جمهور چه گذشت؛

از حضور خدام رضوی تا هنرنمایی به نام و یاد سیدالشهدا خدمت و یاران شهیدش

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،در ماتم سیدالشهدای خدمت و همراهان شهیدش و باهدف ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان استان گلستان به شهدای خدمت، سوگواره فرهنگی هنری با عنوان «شهید جمهور» در عصر دوشنبه و با حضور جمعی از مسئولان، اهالی فرهنگ،هنر، رسانه و قرآنیان و اقشار مختلف مردم در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از حضور خادمان رضوی و حمل پرچم بارگاه امام رضا(ع)، الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سخنرانی کرد و گفت: خدمت صادقانه  و بی منت به مردم؛ عطیه الهی، شکر نعمت انقلاب و یکی از عوامل تحقق وحدت و جلوگیری از تفرقه است که جلوه ی پر نور و جلا و شوکت آن را در شهید جمهور دولت مردم سیزدهم  آیت الله رئیسی شاهد بودیم.

همچنین دیگر سخنران این رویداد سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بود که عنوان داشت: افتخار می کنم  به کسی رای دادم و  در دولتی خدمت می کنم که رئیس جمهورش را خدا انتخاب کرد و به فیض شهادت نائل آمد و ما انتخابات پیش رو در هشتم تیر ماه باید اصلحی در تراز گفتمان انقلاب انتخاب کنیم.

در این برنامه در کنار اجرای زنده نقاشی و نیز نقاشی خط توسط جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی استان در حین اجرای سوگواره، گروه آوای رضوان سرود خادم خورشید را به نام و یاد آن شهید راه خدمت اجرا کردند.

در بخش دیگری از برنامه جمعی از شاعران آثار خود را قرائت کردند و از نماهنگ مظلوم امت، شهید جمهور رونمایی به عمل آمد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مداحی ذاکر اهل بیت، پخش کلیپ های موضوعی و روایت پیشرفت توسط دو بانوی نوجوان گلستانی از دیگر برنامه های اجرا شده سوگواره فرهنگی و هنری شهید جمهور بود.

نظر شما