شناسهٔ خبر: 66893892 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه؛

گرای هرات به قیمت دلار در تهران/ پیش بینی قیمت دلار امروز 8 خرداد 1403

اقتصادنیوز: بازیگران ارزی در معاملات پشت خطی شب گذشته شاهد صعود پلکانی نرخ ارز بودند؛ تحلیلگران فنی می‌گفتند اگر قیمت درهم بالای مرز مهم 16 هزار تومان تثبیت بدهد بازار ارز و سکه می‌تواند به پیش‌روی خودش ادامه بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازیگران ارزی تهران و هرات در جریان معاملات نقدی روز دوشنبه شاهد نوسان صعودی نرخ ارز بودند. قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومان شروع کرد و از ابتدای کار، گارد نوسانی به خودش گرفت و با افزایش پله‌ای وارد کانال ۵۸ هزارتومان شد.

قیمت دلار هرات در  پایان معاملات نقدی در ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد؛  اما نرخ دلار فردایی در این بازار در پشت خط به سمت مقاومت ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان حرکت کرد و در واپسین ساعات معاملات نقدی با ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد. 

قیمت درهم با گپ مثبت در ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش در نیمه دوم به مرز مهم کانال ۱۶ هزار تومان رسید. در معاملات پایانی قیمت درهم با کاهش از این مرز عقب نشست و در ۱۵ هزار و ۹۶۰ تومان به کار خودش پایان داد.

شب گذشته ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص برنامه هسته ای ایران و گزارش آژانس توجه فعالان سیاسی و اقتصادی را به خود جلب کرد. در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ادعا کرد که «بنابر آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای شورای حکام، ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران به ۳۰ برابر حد توافق شده در برجام رسیده است.»

این ادعا از آنجایی برای بازار حائز اهمیت است که در روزهای اخیر اختلاف آمریکا و اروپا در مورد پرونده هسته ایران مورد بازتاب رسانه ای گسترده داشته است. در همین رابطه رویترز خبر داد که «فرانسه، آلمان و انگلیس پیش‌نویس یک قطعنامه علیه ایران را تهیه کرده‌ اما هنوز آن را در اختیار اعضای شورای حکام قرار نداده‌اند.»

در شرایط کنونی تحلیلگران فنی می گویند اگر قیمت درهم بالای مرز مهم ۱۶ هزار تومان تثبیت بدهد بازار ارز و سکه می‌تواند به پیشروی خودش ادامه بدهد. در غیر این صورت قیمت دلار هرات به سمت ۵۷ هزارو ۸۰۰ تومان حرکت می‌کند.

 

 

نظر شما