شناسهٔ خبر: 6685017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

وزیر خارجه فرانسه: حامل دعوت رسمی روحانی به پاریس هستم / از آغاز مذاکرات فرمول مورد نظر روحانی را مد نظر قرار دادیم

وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه حامل دعوت رسمی روحانی به پاریس در ماه نوامبر هستم‌، گفت: وزرای کشاورزی و بازرگانی فرانسه ماه سپتامبر (شهریور) به ایران سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -


وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه حامل دعوت رسمی روحانی به پاریس در ماه نوامبر هستم‌، گفت: وزرای کشاورزی و بازرگانی فرانسه ماه سپتامبر (شهریور) به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش فرهیختگان آنلاین، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری با محمد جواد ظریف امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه حامل دعوت رسمی روحانی به فرانسه از طرف رئیس جمهور کشورم در ماه نوامبر هستم، گفت: وزرای کشاورزی و بازرگانی فرانسه ماه سپتامبر (شهریور) به ایران سفر می‌کنند.

فابیوس در نشست خبری مشترک با ظریف در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای حل ذهنیت هایی که از فرانسه در افکار عمومی ایران وجود دارد، دارید افزود: نخستین بار است که به ایران می آیم و من در جایگاهی نیستم که درباره این ذهنیت ها داوری کنم.

وی خاطرنشان کرد: البته اطلاعاتی داریم که نشان می دهد ایرانی ها از فرانسه و تاریخش احساس عالی دارند و هر دو کشور تمدن ساز و بسیار بزرگ هستند و فرانسه نیز عضو پنج کشور دائم شواری امنیت است که نقش مهمی در صلح و توسعه جهانی داشته است.

فابیوس ادامه داد: تصور می کنم مردم ایران می دانند که در تاریخ فرانسه انقلاب کبیری رخ داده که ما میراث‌دار آن هستیم که همان آزادی و برابری است.

وی خطاب به خبرنگاری که سؤال کرد گفت: اشاره شما به موضوعی است در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و نقش فرانسه در آن، چراکه گفته شده است که فرانسه در مذاکرات نقش سرسختی داشته است اما نه، فرانسه در مواضعش استمرار و موضعی محکم و سازنده داشت چراکه هسته ای موضوعی شوخی نیست.

فابیوس افزود: ما از آغاز مذاکرات فرمول مورد نظر آقای روحانی را مد نظر قرار دادیم و در این ذهنیت با هم شریک بودیم و با توجه به اهمیت موضوع کار می‌بایست فنی، دقیق و جزئی پیش می رفت.
وی گفت: باید از آقای صالحی نیز تشکر کنیم که نقش بسیار مهمی در مذاکرات داشت و کارشناسان هسته ای فرانسه نیز به خوبی عمل کردند.

نظر شما