شناسهٔ خبر: 66809949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کنعانی: در حرکت روبه پیشرفت ایران خللی ایجاد نخواهد شد

تسنیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: به رغم فقدان دکتر امیرعبداللهیان اما در حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اطمینان می‌دهیم که هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در مراسم تشییع شهید حسین‌امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه گفت: قطعا فقدان دکتر حسین امیرعبداللهیان یک ضایعه برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است، اما جمهوری اسلامی ایران، نظام مبتنی بر نهادها و رویکردهای اساسی در حوزه روابط و سیاست خارجی برآمده از اندیشه ها و ارمانهای امام، رویکرد اصولی مقام معظم رهبری و اصول اساسی در قانون اساسی است.

به رغم فقدان دکتر امیرعبداللهیان اما در حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اطمینان می‌دهیم که هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

نظام‌جمهوری اسلامی نظام‌مقتدر و نظام توانمدی است میزان‌ مشارکت کشورهای مختلف در سطوح عالی در مراسم‌ تجلیل از جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور فقید و دکتر حسین امیرعبداللهیان از جغرافیای مختلف جهان و کثرت پیام‌های تسلیت و همدردی که ارسال شد برای مقام‌ معظم رهبری و دولت و ملت ایران نشان دهنده جایگاه بر جسته ایران در نظام بین‌المللی است.

فلذا قطعا در حرکت رو به پیش و پرشتاب جمهوری اسلامی ایران و تعاملات و همکاری های سازنده دولت جمهوری اسلامی با کشورها و جامعه جهانی خللی ایجاد نخواهد شد.

نظر شما