شناسهٔ خبر: 66803555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

باران وتگرگ استان را فرا می‌گیرد

باد و باران و تگرگ میهمان آسمان استان اصفهان تا اوایل هفته آینده است.

صاحب‌خبر -

باران وتگرگ استان را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به تداوم و تقویت سامانه ناپایدار همرفتی در استان گفت: با فعال شدن سامانه جدید در استان تا روز یکشنبه ۶ خرداد، احتمال بارش‌های رگباری باران، رعد و برق، تگرگ و روان آب به ویژه در مناطق شمال و شمال غرب از جمله اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، دهق، کاشان، شاهین شهر و میمه دور از انتظار نیست.
لیلا امینی افزود: همچنین در این مدت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، توفان لحظه‌ای، گردو خاک محلی، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی از جمله اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، نایین، چوپانان، نجف آباد، خوانسار، کبوتر آباد، شاهین شهر، انارک، کاشان، زوراه، فریدونشهر، نطنز و خورو بیابانک پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در این مدت به سبب ناپایداری‌های جوی، اختلال در تردد‌های جاده‌ای در محور‌های شمال و شرق استان، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان فرسوده و سقوط یا پرت شدن اشیا از ارتفاع، صاعقه و بروز خسارات ناشی از تگرگ دور از انتظار نیست.
امینی به شهروندان توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی و کویر نوردی، از تردد جاده‌ای به ویژه در مکان‌های مستعد گرد و خاک خودداری کنند.
وی همچنین بر لزوم اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی تاکید کرد.
امینی با اشاره به کاهش یک تا ۲ درجه‌ای کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.
در این مدت خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

نظر شما