شناسهٔ خبر: 66802887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سید عباس میرهاشمی:

از تحولات فرهنگی زیرساختی تا شهادت

«سید عباس میرهاشمی» هنرمند عکاس در واکنش به شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم و با بیان اینکه ضایعه سنگینی متوجه کشور شده است، گفت: هر وجودی برکاتی دارد و زمانی که یک انسان به سفر آخرت می‌رود، در واقع بازماندگان از برکت وجودی وی محروم می‌شوند. ما نیز پس از شهادت آیت الله رئیسی چنین ضایعه‌ای را تجربه کردیم. رئیس جمهور دولت سیزدهم با اقدامات مردمی و تلاش برای خدمت واقعی به ملت در حقیقت بنیانی برای این رویکرد ایجاد کرد و امیدواریم رجل سیاسی آینده نیز بر اساس همین پایه کار را دنبال کنند و انتظارات مردم نیز از یک خادم ملت با منشی که شهید رئیسی داشت، بالاتر رفته است.

صاحب‌خبر -

میرهاشمی افزود: در این چند سالی که آیت الله رئیسی در مسند ریاست جمهوری نشسته بود، تحولات زیرساختی در زمینه فرهنگی و هنری ایجاد کرد به عنوان نمونه فضایی را برای تجربه مدیریتی برای جوانان ایجاد کرد که قبلا کمتر شاهد چنین نگاهی در سیاستگذاری بودیم. 

وی تصریح کرد: شهید رئیسی در موزه هنرهای معاصر به بازدید از بخش آینه در آینه دعوت شدند و در این بازدید به گرمی با هنرمندان دیدار داشتند و متاسفانه من درگیر کرونا بودم و نتوانستم در این جلسه حاضر شوم، اما خروجی این دیدار فوق العاده موثر بود و دلگرمی زیادی در دل هنرمندان به وجود آوردند و ما پشتیانی رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم را فراموش نخواهیم کرد. 

این عکاس با اشاره به ثبت تاریخی شکوه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا اضافه کرد: هر عکاسی که بتواند آثار درخوری تولید کند در حقیقت به تاریخ کمک کرده و خودش نیز در تاریخ به عنوان ثبت کننده این روزها ماندگار می‌شود. مردم همدلی و نزدیکی زیادی با شهید رئیسی و وزرای دولت سیزدهم داشتند و می‌توان نمود این قرابت را در عکس‌های بجا مانده از تمام روزهایی که آیت الله رئیسی خدمتگزاری می‌کردند مشاهده کرد. 

میرهاشمی در ادامه عنوان کرد: قطعا در مراسم وداع با این شهدا نیز قطعا تصاویری از ارادت مردم به رجل سیاسی که دنبال خدمت واقعی به ملت بودند ثبت خواهد شد. عکس زبانی بین المللی است و عکاسان خبری، با انتشار عکس‌ها این امکان را دارند که با جهانیان صحبت کنند و پیام خودشان را منعکس کنند و قطعا تصاویر ماندگاری از همدلی ملت و دولت را در تششیع پیکر شهدای این حادثه مشاهده خواهیم کرد.

نظر شما