شناسهٔ خبر: 66802261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هاشمی: رئیس‌جمهور حرف و عمل‌شان یکی بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: به جامعه ورزش و مردم این قول را می‌دهیم تا زمانی که مسوولیت داریم به تعهد خود عمل کنیم و خدمتگزار خوبی برای ورزش و حوزه جوانان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارس ایلنا، کیومرث هاشمی در ویژه نامه شبکه ۳ که در ارتباط با شهادت آیت الله رئیسی بود، در پاسخ به این پرسش که اهتمام شهید آیت الله رییسی به جامعه ورزش چگونه بود؟ اظهار کرد: ابتدا جا دارد از حضور پرشور مردم و به ویژه جامعه ورزش و جوانان تشکر کنم که به شکل‌های مختلف به این خادم ملت اظهار محبت کردند و زحمات و خدمات رئیس جمهور را به شکل‌های مختلف جبران کردند.

او گفت: از پیام‌های مدیران جهانی در رشته‌های مختلف ورزش تشکر می‌کنم که این روزها روسای فدراسیون‌های آسیایی و جهانی با پیام های خود باعث تسلی خاطر دل بازماندگان و مردم عزیز شدند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی از سال ۹۶ دوره اول که برای ریاست جمهوری کاندیدا شده بودند از آن زمان تا به الان با ایشان آشنا بودم اما این افتخار را داشتم که حدود کم‌تر از ۱۰ ماه پیش به عنوان عضوی از کابینه در خدمت این بزرگ مرد باشم و از بزرگ مردی او یاد بگیرم. از خصایص ایشان به شکل‌های مختلف یاد می‌شود از جمله خستگی ناپذیر بودن، اخلاق مدار و پرکار بودن و مردمی بودن ایشان که بارها از او یاد شده است، چه در کابینه دولت و چه زمانی که در حوزه جامعه ورزش و جوانان به صورت اختصاصی در خدمت‌شان بودم، می توانم بگویم که حرف و عمل‌شان یکی بود.

وی تاکید کرد: ایشان در کل کشور عامل وحدت بودند و تاکید داشتند که باید در بین احزاب، کابینه و گروه‌های مختلف وحدت آفرین باشیم. این توفیق را داشتیم که کم‌تر از ۸ ماه ۲ دیدار جامعه ورزش با ایشان در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران داشتند.

هاشمی افزود: همیشه تاکید داشتند که ارتباط خودمان را با پیشکسوتان و قهرمانان حفظ کنیم، زیرا این‌ها با قهرمانی و مدال‌آوری خودشان دل مردم را شاد می‌کنند، این یک اصل بود و ما نیز آن را پذیرفته بودیم که در کنار قهرمانان باشیم، آخرین حضور ایشان در کنار قهرمانان و مدال آوران ۱۴ روز پیش بود، جامعه ورزش واقعا خوشحال بود از این که هر آن چه که دولت قول داده بود به تعهد خودش عمل کرد. این نشانگر آن بود که رئیس جمهور هر چیزی که در جامعه ورزش گفت عملیاتی کرد. بنابراین ما وظیفه خود می‌دانیم که این مسیر را ادامه دهیم.

او خاطرنشان کرد: از ۸ سال دفاع مقدس یاد گرفتیم که هر زمان سربازی شهید می‌شد اسلحه به زمین افتاده او را سریع بلند می‌کردند و راهش را ادامه می‌داند، الان شاهد آن هستیم، چون علمدار دولت بین ما نیست، باید راهش را به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم.

وزیر ورزش اظهار کرد: به جامعه ورزش و مردم این قول را می‌دهیم تا زمانی که مسوولیت داریم به تعهد خود عمل کنیم و خدمتگزار خوبی برای ورزش و حوزه جوانان باشیم.

هاشمی اضافه کرد: در حوزه ورزش خدمات خوبی ایشان انجام دادند و تاکیدات زیادی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام داشتند. سال گذشته ۹۲۰ پروژه را با حمایت ایشان به پایان رساندیم و قول دادیم که تا پایان این دولت بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. اجرای طرح آمایش سرزمین ورزش کشور از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور بود و معتقد بودند آن عدالتی که همه ما در ورزش از آن صحبت می‌کنیم در این طرح اجرایی شود تا نقاط محروم و کم برخورداری که نتوانستند به حق خود برسند از طریق این طرح به آن دست پیدا کنند. بنابراین به من فرصت ۴ ماهه دادند تا این پروژه به اتمام برسد.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ایشان در بحث ورزش واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که ۳۰ سال تمام روی زمین مانده بود، برای این که مشکل این دو باشگاه برطرف شود در خوشبینانه‌ترین حالت این بود که مالکیت یکی از این دو باشگاه را از وزارت ورزش می‌گرفتیم و به وزارتخانه دیگری می‌دادیم اما ایشان معتقد بودند که این شکل واگذاری اصلا درست نیست و باید به مردم واگذار کنید.

وی افزود: وی معتقد بودند که این دو باشگاه مردمی هستند و باید در اختیار مردم باشند، پیگیری‌های او سبب شد تا اتفاق بزرگ و مهم رخ دهد و مشکل این دو باشگاه برای همیشه برطرف شود و هیچ وقت دغدغه واگذاری این دو باشگاه را نداشته باشیم.

وزیر ورزش در پایان گفت: امیدوارم ما بتوانیم با تاکیداتی که ایشان داشتند خدمتگزار ورزش باشیم تا زمانی که سرباز مردم و جامعه ورزش و جوانان هستیم نقطه نظرات این بزرگ مرد را عملیاتی کنیم. در همین راستا تاکیدات مقام معظم رهبری بود که این کارها زمین نماند و سریع دنبال شود. تاکیدات رئیس جمهور بر این مبنا بود کاری که امروز می‌توانید انجام دهید به فردا نسپارید، در این راستا این افتخار را دارم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی جلسه‌ی شورای وزیران ورزش کشورهای عضو شانگهای بود که شهید امیرعبداللهیان باید حضور پیدا می‌کردند که با حادثه‌ای که پیش آمد من به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در جلسه وزیران ورزش حضور پیدا خواهم کرد تا از حقانیت جمهوری اسلامی دفاع کنم و نماینده خوبی برای کشور در حوزه ورزش باشم‌ و نقطه نظرات خود را به حضور ۹ کشور دیگر برسانم.

او در پایان گفت: همان طور که مردم عزیز این سید بزرگوار را دعا کردند خدمتگزاران خود را نیز دعا کنند و دعای مردم پشت سر خدمتگزاران خود باشد تا بتوانیم خدمت خوبی را برای جامعه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما