شناسهٔ خبر: 66800494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گروه‌های فلسطینی:

شهادت آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان ضایعه‌ای بزرگ برای ملت ماست

مسئولان احزاب و گروه‌های فلسطینی مستقر در سوریه با حضور در سفارت ایران، شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را ضایعه‌ای بزرگ برای ملت فلسطین و محور مقاومت دانستند.

صاحب‌خبر -

همزمان با تشییع پیکر‌های مطهر شهدای خدمت در تهران، جمع کثیری از مقامات سوری و سفرای کشور‌های عربی مقیم سوریه با حضور در سفارت ایران، شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهوری، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان آنها را به مردم و مقامات ایران تسلیت گفتند.

بر اساس این گزارش، مسئولان احزاب و گروه‌های فلسطینی مستقر در سوریه اولین کسانی بودند که این روز در سفارت ایران حضور یافتند و شهادت آیت الله رئیسی و امیرعبدالهیان را به «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تسلیت گفتند و موضع خود را در قالب وفاداری به رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران که از مقاومت فلسطین حمایت کردند، ابراز داشتند. آنها تاکید کردند که در کنار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور برادر ایستاده اند.

همچنین فلسطینی‌ها تاکید کردند که از دست دادن آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید ایران ضایعه‌ای برای کل مردم فلسطین است، زیرا در دوران ریاست جمهوری ایشان، پهپاد‌ها و موشک‌ها در آسمان سرزمین‌های اشغالی فلسطین به پرواز درآمدند و دشمن صهیونیستی را هدف قرار دادند. با این اقدام قدرت مقاومت فلسطین افزایش یافت و رژیم صهیونیستی را از درون به وحشت انداخت.

آنها تاکید کردند که شهید امیرعبداللهیان به واسطه نقشی که در سفر‌های بین المللی خود برای متقاعد کردن جهان در به رسمیت شناختن مساله فلسطین و حقوق این ملت داشت، انگار وزیر امور خارجه مقاومت فلسطین بود.

شبکه المنار اضافه کرد که سفرای کشور‌های دوست و برادر با حضور بی‌سابقه خود در چنین گردهمایی که در سفارت ایران در دمشق برگزار شد، ضمن ابراز غم و اندوه فراوان به خاطر فقدان یکی از مقامات عالی رتبه تاریخ جمهوری اسلامی ایران و یکی از بهترین وزرای امور خارجه این کشور که در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیر بسزایی داشت، بر روابط مستحکم بین کشور‌های خود و جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

آنها با آگاهی از رویکردی که جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، ابراز اطمینان کردند که این کشور برای ادامه توسعه و نقش پرافتخار خود در سطح منطقه‌ای و جهانی به سرعت بر این مصیبت فائق خواهد آمد.

بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما