شناسهٔ خبر: 66799610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حضور رییس سازمان ثبت در کنفرانس دیپلماتیک منابع ژنتیکی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس دیپلماتیک منابع ژنتیکی و دانش سنتی در مقر سازمان جهانی مالکیت فکری حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان رئیس مرجع ملی مالکیت معنوی، در رأس هیأتی با حضور در مقر سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو)، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در کنفرانس دیپلماتیک منابع ژنتیکی و دانش سنتی مرتبط تشریح می‌کند.

در این کنفرانس که مواضع کشورهای عضو برای تصویب سند حقوقی بین‌المللی حمایت از مالکیت فکری، منابع ژنتیک و دانش سنتی مرتبط اعلام می‌شود، هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسن بابایی ضمن رایزنی با نمایندگان کشورهای حاضر جهت گسترش همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی در زمینه حقوق مالکیت فکری، همچنین منافع ملی کشورمان در این زمینه را نیز در مذاکرات با کشورهای همسو دنبال خواهد کرد.

گفتنی است در این کنفرانس و قبل از شروع کار رسمی و ورود به دستور اصلی، رئیس کنفرانس با اشاره به حادثه به وقوع پیوسته برای رئیس جمهوری و هیأت همراه گفت: ابتدا می‌خواهم فقدان غم‌انگیز ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را به هیأت ایرانی و ملت ایران تسلیت بگویم.

وی با بیان اینکه فکر ما در این روزهای سخت با مردم ایران است، اظهار کرد: مایلم عمیق‌ترین تسلیت خود به عنوان رئیس کنفرانس و همچنین از طرف کلیه کارکنان سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) و دبیرخانه این اجلاس را به هیأت ایرانی و مردم ایران برای از دست دادن غم‌انگیز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام و تأکید کنم که فکر ما در این روزهای سخت با مردم ایران است و از حضار می‌خواهم برای همدردی با ایران یک دقیقه در آغاز این کنفرانس سکوت کنند.

گفتنی است این کنفرانس تا چهارم خرداد در مقر وایپو در ژنو پایتخت کشور سوئیس ادامه خواهد داشت.

نظر شما