شناسهٔ خبر: 66799189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب و همراهانش در شهر رباط سنگ+عکس

در پی شهادت جانسوز و ناباورانه رئیس جمهور خدوم و مردمی خادم الرضا (ع) حضرت آیت‌الله رئیسی (ره) و همراهانشان مراسم سوگواری در محل مسجد امام سجاد (ع) رباط سنگ بخش رخ شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه، نماینده امام جمعه شهرستان تربت حیدریه در بخش رخ در مراسم سوگواری که به مناسبت بزرگداشت شهدای خدمت در محل مسجد امام سجاد (ع) رباط سنگ بخش رخ با حضور اقشار مختلف مردم و شهید پرور و همیشه در صحنه ، مسئولان دستگاههای اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی ، فرهنگیان و دانش اموزان ، کارکنان ، دهیاران و اعضای پایگاههای بسیج ، کشاورزان و اصناف برگزار شد اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی شخصیتی خادم، انقلابی، معنوی، روحانی و اندیشمند بود چرا که شهادت دکتر ابراهیم رئیسی و هیات همراه ، خبری ناگوار و تلخی برای مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی بود .

حجت الاسلام یعقوبی افزود : شهید آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران یکی از محبوب ترین رئیس جمهورهای کشور مان بود و ایشان خدوم ملت بود و هم و غم خود را در جهت خدمت به مردم بخصوص اقشار محروم جامعه بنا نهاده بود .

وی با بیان اینکه دشمنان این سرزمین به دنبال طرح مباحث انحرافی و غیرواقعی هستند، اعلام کرد: آنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند؛ اما این را همه باید بدانند که شهادت عادت مردم ایران اسلامی است.
 مردم نگران نباشند و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ همه مسائل در مسیر اصلی خودش دنبال می‌شودو همه چیز در امن و امان است.

 یعقوبی عنوان کرد : حضور گسترده مردم در مراسم شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی سید محرومان در واقع حمایت از مسیر و اهداف انقلاب اسلامی است و یقیناً پاسخی به یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهد بود.

وی مطرح کرد: صدق در عمل و گفتار از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی بود. او یک چهره معروف در دفاع از مظلومان عالم، دفاع از حقیقت، مظلومیت و انسانیت بود و برای همه عدالت‌خواهان دنیا و کسانی که دل در گرو تعالی بشریت داشتند، این مسئله آشکار و مشخص بود.

 یعقوبی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی یک چهره ماندگار در عرصه خدمت‌رسانی است، افزود: خدمت بی‌منت، تبعیت بی‌چون و چرا از رهبری و ولایت از دیگر ویژگی‌های این رئیس جمهور محبوب و مردمی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آیت الله رئیسی نماد یک مسئول جهادی، انقلابی و مردمی بود، گفت: آیت الله رئیسی دغدغه حل مشکلات مردم را داشت. سالم ماندن در فضای سیاسی و دوری از اخلاق‌های مذموم یک ویژگی مهم در شهید رئیسی بود.

وی ابراز داشت: این کشور و انقلاب اسلامی، دارای ریشه و بنیانی محکم است و با اقتدار کار را به پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در جایی به شهادت رسید که به دنبال کار مردم بود اضافه کرد : مردم به خوبی تشخیص می‌دهند چی کسی خادم آنها و دنبال حل مشکل مردم است. شهید ایت الله ابراهیم رئیسی کشور را تبدیل به کارگاه خدمت کرد.

در این مراسم همچنین یاد و خاطره همراهان شهید ایشان گرامی داشته شد.

در پایان این مراسم سوگواری ضمن قرائت فاتحه و ذکر مصیب و حدیث‌کساء همراه با مداحی و سینه زنی همراه بود .
گفتنی است، همزمان با شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی (ره) و همراهانشان  مراسم عزاداری در سایر شهرها، روستاها و بخش های شهرستان تربت حیدریه شامل بایگ، کدکن، رودمعجن، نسر، حصار و ... برگزار شد. 

نظر شما