شناسهٔ خبر: 66799158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگردان مشهدی فیلم اشنوگل

رسانه و سینما برای رئیس جمهور مسئله جدی بود

برای شهید ایت الله رییسی مهم بود که از اوضاع و احوال سینماگران مطلع باشد و رسانه و سینما برای اومسئله جدی بود.

صاحب‌خبر -

رسانه و سینما برای رئیس جمهور مسئله جدی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارگردان مشهدی فیلم اشنوگل در شرح خاطرات خود درباره شهیدآیت الله رئیسی گفت: او در زمان ریاست جمهوری خود در مسیر ساده زیستی و عزتمندانه حرف زدن با اهالی فرهنگ و هنر ریلی گذاشت که هر فردی که بعد از او بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند، چاره‌ای جز حرکت در این مسیر ندارد.

هادی حاجتمند افزود: زمانی که فیلم اشنوگل را ساخته بودم، آیت الله رئیسی متولی آستان قدس رضوی بود، با من از دفتر ایشان تماس گرفتند که حاج آقا می‌خواهد فیلم را ببیند برای من جالب بود که ایشان قصد تماشای فیلم من را دارد.

وی گفت: نمایش ویژه‌ای برای فیلم اشنوگل در دفتر تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد که به نمایش ماندگاری در کارنامه سینمایی من تبدیل شد و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

به گفته حاجتمند، آیت الله رئیسی با صبر و حوصله و دقت زیاد فیلم اشنوگل را تماشا کرد و از آن متاثر شد و درباره آن با من گفتگو کرد. ناگفته نماند که این دیدار با آقای رئیسی بازتاب رسانه‌ای زیادی در شبکه‌های معاند داشت به طوری که بیانگر خشم آنها از این دیدار بود.

وی افزود: مدتی بعد در یک ضیافت افطاری در حرم مطهر رضوی، به حضور آیت الله رئیسی رسیدیم و ایشان درباره سینما و رسانه به صورت مفصل صحبت کرده و دیدگاه‌هایش را، که نشان از اهمیت حوزه سینما در نظرگاهش داشت، بیان کرد.

این کارگردان سینما به بیان خاطره دیگری از آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: در زمانی که ایشان رئیس جمهور بودند، ماجرایی پیش آمد که دلخوری ابراهیم حاتمی‌کیا را به دنبال داشت، آیت الله رئیسی آقای حاتمی‌کیا را فراخواندند، من هم به اتفاق ایشان به نزد آقای رئیسی رفتم.

حاجتمند افزود: آیت الله رئیسی با احترام فراوان و به قصد دلجویی از آقای حاتمی‌کیا استقبال کردند و در دفترشان با آقای حاتمی‌کیا گفتگو داشتند، عکسی که این روز‌ها از آقای حاتمی‌کیا در کنار آقای رئیسی منتشر شده، مربوط به همان دیدار است.

وی گفت: این دیدار‌های آقای رئیسی با اهالی سینما نشان از دغدغه ایشان برای این حوزه بود، برای رئیس جمهور فقید کشورمان مهم بود که از اوضاع و احوال سینماگران مطلع باشد و رسانه و سینما برای ایشان مساله جدی بود.

 

نظر شما