شناسهٔ خبر: 66798372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نامه نمایندگان و لرد‌های انگلیس به دولت خود برای حمایت از دادگاه لاهه

۱۰۵ نماینده و لرد انگلیسی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کردند که دولت این کشور باید از دادگاه لاهه حمایت کند.

صاحب‌خبر -

گروهی از نمایندگان پارلمان و لرد‌های انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند تا هر کاری که می‌تواند برای حمایت از دادگاه کیفری بین المللی انجام دهد، چرا که دادگاه لاهه درخواستی برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

براساس گزارش المیادین، در نامه‌ای به دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس، ۱۰۵ نماینده مجلس و لرد از ۱۱ حزب این کشور تاکید کردند که دولت باید در برابر هرگونه تلاش برای ارعاب یک دادگاه بین المللی مستقل و بی طرف موضع روشنی اتخاذ کند. 

 آنها بر لزوم آزادی دادگاه، دادستان و همه کارکنان آن برای دستیابی به عدالت، بدون ترس یا لطف تأکید کردند.

به همین ترتیب، ریچارد بورگون و عمران حسین، نمایندگان حزب کارگر که این نامه را سازماندهی کردند، گفتند که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب نقض آشکار قوانین بین المللی در غزه است. آن‌ها تاکید کردند که مسئولان باید پاسخگو باشند. 

این امر پس از آن صورت گرفت که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، تصمیم دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی را بسیار بی فایده توصیف کرد.

مترجم. مینا عظیمی

نظر شما