شناسهٔ خبر: 66797956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله رئیسی تصویری امیدبخش در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کرد

امام جمعه مشگین‌ شهر گفت: شهید آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور مکتبی و انقلابی موفق شد تصویری بسیار ارزشمند و امید بخش در جایگاه خدمت ریاست جمهوری ارائه کند و میراث گرانبهای ایشان مدیریت در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

آیت الله رئیسی تصویری امیدبخش در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، حجت الاسلام سیدرضا باوقار در تجمع بزرگ مردم اردبیل در آیین عزاداری شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در میدان عالی قاپور اردبیل با تبیین ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی و تبلور این ویژگی‌ها در رئیس جمهور فقید کشورمان گفت: شهید عزیز ما دارای نصابی بسیار بالا از ویژگی‌های معنوی و اخلاقی برگرفته از فرهنگ قرآن و عترت بود. ایمان، اخلاص، توکل، خودسازی، اخلاق، عفت، امانت، فداکاری، دوری از غرور، امید و شجاعت از ویژگی‌های بارز رئیس جمهور مکتبی بود که همه اینها در راستای قبول مسئولیت در نظام اسلامی امر بسیار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود.

وی مهارت‌های مدیریتی را دومین ویژگی مدیر تراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سختکوشی، تدبیر، عقلانیت، منطق، ابتکار، اعتماد به نفس، کارآمدی، احساس مسئولیت، دلسوزی، شایسته سالاری، سعه صدر و انتقادپذیری از مهارت‌های مدیریتی مدیر تراز جمهوری اسلامی است که همه این ویژگی‌ها در شهید آیت الله رئیسی ساری و جاری بود.

سخنران تجمع مردم اردبیل در ادامه پایبندی به ارزش‌ها و شعار‌های انقلاب اسلامی، بصیرت، پیروی از خط امامین انقلاب اسلامی، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خودباری، صبر و استقامت، توجه به کار فرهنگی، فساد ستیزی، ساده زیستی و مردمی بودن وزانت سیاسی بالا وکفایت و صلابت از دیگر ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام باوقار در ادامه ولایتمداری و مکتبی بودن را ویژگی دیگر شهید سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد و گفت: حضرت زین العابدین فرموده اند اطاعت از ولی امر تمام عزت است. اگر امروز شاهد این عزت برای رئیس جمهور محترم هستیم و استقبال و تشییع باشکوه مردم آذربایجان، قم و تهران و سایر نقاط کشور هستیم همه اینها نشان می‌دهد هر کس از ولی امر اطاعت کند عزتمند خواهد شد.

وی با عنوان اینکه رئیس جمهور خود را سرباز ولایت می‌دانست، اضافه کرد: تبعیت از ولی امر نه تنها انسان بلکه جامعه اسلامی را هم باعزت می‌کند اگر امروز می‌بینیم که تمام هم وغم دشمنان ملت ایران این است بین ملت و مسئولین و ولایت فاصله بیندازند به این علت است که می‌دانند ستون خیمه نظام اسلامی ولی امر است و امت بی ولایت هیچ یک از عرصه‌های مختلف رشد نخواهد کرد. از این جهت آیت الله رئیسی به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بود.

امام جمعه مشگین شهر در ادامه تاسی به سیره و روش ائمه معصوم را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد و گفت: خطوط اصلی سیمای پیشوایان دین مهرورزی و مردم‌داری بود و چقدر زیبا این ویژگی را رئیس جمهور از اهل بیت آموخت و به آن عمل کرد.

وی با اعلان اینکه ائمه معصومین مشعل‌های فروزان پیش روی انسانیت بودند، اظهار کرد: اخلاص، پاک منشی، باورعمیق به آخرت، اخلاص، مردم داری، مهر ورزی و خدمت به مردم و احساس رنج و درد مردم ویژگی‌هایی است قران برای معصوم می‌شمارد و ما دیدیم خادم شهید ملت چقدر عالی این درس را از اهل بیت گرفت و مردمداری را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام با وقار در پایان گفت: مردم با بصیرت که در سوگ آیت الله رئیسی حاضر هستید، در انتخابات فرارو در ادامه مسیر این رئیس جمهور مکتبی و انقلابی باید فردی انتخاب کنید با این مشخصات و ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشد.

نظر شما