شناسهٔ خبر: 66797109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور پررنگ مسئولان و مردم قدرشناس هرمزگان در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور فقید

محمدعظیم آتش‌پنجه

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با تسلیت از دست دادن این شخصیت، افزود: ما در غم از دست دادن رئیس جمهورمان سوگواریم.

صاحب‌خبر -

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور فقید که شامگاه سه‌شنبه یکم خرداد، با حضور مسئولان استانی در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد.

این مراسم به همت هیات امنای مسجد جامع بندرعباس و با حضور شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، رئیس کل دادگستری، فرماندهان نظامی، مسئولان محلی، علما و جمع زیادی از مردم برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن همراه بود، سخنرانان در خصوص شخصیت آیت‌الله رئیسی به بیان سخنانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم شیخ یوسف جمالی با قدردانی از حضور پررنگ مسئولان و همچنین مردم قدرشناس هرمزگان، مرگ را جزئی از وجود انسانی دانست که در دین اسلام وارد شدن به مرحله دیگری از زندگی است.

شیخ جمالی به جایگاه افراد در جامعه اشاره کرد و گفت: هر شخصیتی جایگاه خود را دارد و برگزاری این مراسم نیز به پاس خدمتگزاری حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در زمان ریاست جمهوری برگزار شد.

 امام جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه به تأثیرگذاری رئیس جمهور فقید در عرصه بین‌المللی پرداخت و افزود: رسانه‌ها از لحظه وقوع حادثه به این موضوع پرداختند و همه دنیا به خاطر اهمیت کشور ما چشم به این اتفاق و تشییع پیکر رئیس جمهور فقیدمان دارند.

شیخ جمالی با اشاره به جایگاه کشورمان اظهار داشت: رهبری در حساس‌ترین موقعیت، خیال همه را از آینده کشور پس از این حادثه آسوده کرد و اعلام داشت که کشور به ثبات خوبی رسیده است و مردم نگران آینده کشور نباشند و خدمت رسانی بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی با تسلیت از دست دادن این شخصیت، افزود: ما، در غم از دست دادن رئیس جمهورمان سوگواریم.

وی برگزاری این مراسم را نوعی از اتحاد و همدلی در هرمزگان یاد کرد و گفت: برگزاری چنین مراسم در استانی که جمعیت آن از نظر مذهبی تلفیقی است، نشان از سلامت امت اسلامی است و می توان به عنوان یک الگو معرفی کرد که ما در پی اتحاد امت اسلامی هستیم و در غم و شادی در کنار همدیگر هستیم و با هم خواهیم بود و تمام مشکلات را با هم حل می کنیم.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه به بیان خاطراتی از سفر آیت الله رئیسی به هرمزگان پرداخت و اخلاق مداری را از خصوصیات بارز شهید رئیسی یاد کرد.

به گفته وی، پیگیری مسائل مردم، همواره مورد تاکید آیت الله رئیسی بود و در عمل نیز آن را به اثبات رساند.

در این مراسم همچنین استاندار هرمزگان با قدردانی از برگزاری این مراسم در مسجد جامع اهل سنت، اخلاص، مردمی، ولایتمداری را از جمله خصوصیات بارز شهید رئیسی یاد کرد و گفت: آیت الله رئیسی حرف هایش در خفا و آشکار یکی بود که نه تنها در دوران ریاست جمهوری بلکه پیش از این مسئولیت نیز چنین خصوصیتی داشت.

انتهای پیام 

نظر شما