شناسهٔ خبر: 66797033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

علیپور اولین مدال طلای ایران در بازی‌های جهانی پرتاب وزنه را کسب کرد

امیرحسین علیپور اولین مدال طلای مسابقات جهانی نمایندگان ایران در پرتاب وزنه را در مسابقات قهرمانی جهان کوبه ژاپن کسب کرد. امیرحسین علیپور اولین مدال طلای مسابقات جهانی نمایندگان ایران در پرتاب وزنه را در مسابقات قهرمانی جهان کوبه ژاپن کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا،  " امیرحسین علیپور ۳۱ اردیبهشت و در سومین روز از مسابقات قهرمانی جهان کوبه ژاپن توانست اولین مدال طلای کاروان ایران را در پرتاب وزنه کسب کند.

علیپور با ثبت رکورد ۱۴.۶۱ متر به عنوان قهرمانی جهان دست یافت و نماینده روسیه دوم شد و مهدی اولاد قهرمان پارالمپیک توکیو دیگر نماینده کشورمان با ثبت رکورد ۱۳.۲۸ در جایگاه سوم قرار گرفت و نماینده ایتالیا چهارم و رقیبی از کرواسی پنجم شد.

علیپور پس از این افتخارآفرینی، مدال خود را به آیت الله شهید دکتر رئیسی، رییس جمهور مردمی خادم برجسته‌ی ملت و مجاهد پرتلاش و انقلابی و هیأت همراه را که در شب میلاد حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علییه السلام) به شهادت رسیدند تقدیم کرده و شهادت این عزیزان را به پیشگاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، بستگان آن فقیدان رستگار و همه ملت شریف ایران اسلامی تسلیت گفت.

مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ در بخش بانوان هم برگزار شد. هاجر صفرزاده بانوی پرافتخار کشورمان در گروه سوم و در کنار نفراتی از برزیل، دومینیکن و اسپانیا رقابت کرد و با زمان ۵۸.۶۵ متر اول شد و گام به فینال گذاشت. مرحله فینال این بخش بعدازظهر فردا برگزار می‌شود.

نظر شما