شناسهٔ خبر: 66796251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسکو: برنامه فضایی روسیه طبق برنامه در حال توسعه است

ایراندخت آذر شکیب

ریابکوف امروز (چهارشنبه) گفت بیانیه اخیر پنتاگون در متهم کردن روسیه درباره پرتاب یک ماهواره حامل سلاح ضدفضایی یک اطلاع رسانی نادرست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روز سه شنبه «پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد روسیه اخیرا یک ماهواره حامل سلاح ضد فضایی را پرتاب کرده که می‌تواهند دیگر ماهواره ها را در مدار پایینی زمین هدف قرار دهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین مدعی شده بود که روسیه یک ماهواره بدون آنکه به آمریکا در این باره اطلاع دهد، پرتاب کرده و در مدار قرار داده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه و در واکنش به این اظهارات گفت: «فکر نمی‌کنم که ما باید به هرگونه اطلاعات نادرست از سوی واشنگتن پاسخ دهیم. برنامه فضایی روسیه طبق برنامه در حال توسعه است، پرتاب فضاپیماها برای اهداف مختلف از جمله دستگاه هایی که مشکل تقویت توان دفاعی ما را حل می‌کند، خبر جدیدی نیست. نکته دیگر این است که ما همیشه با استقرار تسلیحات ضربتی در مدار پایین زمین مخالف بوده‌ایم.»

این دیپلمات روس همچنین ادامه داد اگر آمریکا به دنبال تضمین امنیت فعالیت‌های فضایی است باید رویکردش در قبال پیشنهادهای فضایی روسیه را مجدد بررسی کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه، ادامه داد: «ایالات متحده محدودیت های اصلی بر اساس معاهده جدید کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) را نقض نمی کند و استقرار موشک بالستیک زیردریایی بولاوا تغییری در موضع مسکو در قبال محدودیت های مندرج در این معاهده ایجاد نمی کند. »

ریابکوف به خبرنگاران گفت: «ما متعهد شده‌ایم که در چارچوب محدودیت‌های پیمان در مورد کلاهک‌ها و پرتابگرها عمل کنیم.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما