شناسهٔ خبر: 66796192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهید آیت‌الله رئیسی جریان امید آفرینی را در دل محرومان شکل داد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بهترین دستاورد دولت سیزدهم از نگاه فرهنگی جریان امید آفرینی بود که از دل طبقه متوسط به پایین و محرومان جامعه با حضور شخصیت آیت‌الله رئیسی ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

علی فرخنده، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شخصیت آیت‌الله رئیسی جدا از اینکه مدیر سیاست‌مدار، با تجربه اخلاق‌مدار در طول تاریخ بود در دنیای سیاست نیز  اخلاق را جدای از سیاست نمی‌دانست و لذا یکی از ویژگی‌های بارز ایشان شمرده می‌شد و در افرادی که در مکتب امامین انقلاب تربیت یافته‌اند این ویژگی بارز است.

وی افزود: اگر این خط سیر را نگاه کنید می‌بینید که در مکتب شهید سلیمانی نیز این صفت بارز بود.

فرخنده بیان کرد: در شخصیت آیت‌الله رئیسی ویژگی مردمی بودن، مردمداری بارز بود و خود را از جنس مردم می‌دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی کسی بود که  مصلحت‌ها را و مصالح مردم و نظام را فدای درگیری‌های سیاسی و این حواشی نمی‌کرد.

 وی گفت: کسی که ولایت مدار بوده و در مکتب امامین انقلاب رشد کرده خدمت به مردم را جدای از وظیفه قانونی و حقوقی خود نمی‌دانست و خود را خادم مردم می‌دانست که به فرموده امام راحل(ره) بالاترین دستاورد خدمت به مردم است.

فرخنده گفت: نگاه کردن از دریچه اهل بیت(ع) و قرآن به خدمت به مردم تفاوت زیادی دارد چرا که آیت الله رئیسی خدمت به مردم را توفیق و افتخار می‌دانست که در بین مردم و خادم مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به مردم خراسان جنوبی ارادت خاصی داشت، اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی توفیق این را داشتند که چندین سال آیت الله رئیسی به عنوان نماینده خبرگانشان باشد که در دوران ریاست جمهوری با رأی اکثریت کشور و بیشترین انتخاب از سمت مردم استان انتخاب شدند.

فرخنده در خصوص اقدامات زیرساختی و زیربنایی استان گفت: اگر سیر رسانه‌ای را در ۲۰ سال قبل انقلاب نگاه کنید متوجه می‌شوید که  آنچه که برای استان ما در دولت سیزدهم اتفاق افتاد آرزوی مردم بوده که پروژه راه‌آهن و مشکلات آب استان حل شود، کلنگ زنی پروژه راه‌آهن به دست ایشان اتفاق افتاد و بحث پیگیری انتقال آب از دریای عمان، پروژه انتقال گاز از جنوب شرق به شبکه نهبندان، سربیشه، مسکن ملی و اتفاقاتی که در نقاط دور دست افتاد و  احیای قنوات از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان بود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امام(ره ) در دوران حیات خود و بعد از آن نیز مقام معظم رهبری به همه مدیران جامعه  تأکید کردند که طبقه متوسط به پایین جامعه باید احساس کنند که جامعه اسلامی صدایشان را می‌شنود و آنچه که امیرالمومنین(ع) در عهدنامه ۵۳ به مالک اشتر گفته یکی از ویژگی بارز آیت الله رئیسی بود.

انتهای پیام

نظر شما