شناسهٔ خبر: 66796174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با تشییع پیکر سید شهیدان خدمت انجام شد؛

پایتخت حسینیت در حزن و اندوه شهید جمهور

اردبیل- پایتخت حسینیت دارلارشاد اردبیل در حزن و اندوه شهادت رییس جمهور شهید و همراهانش سوگوار بوده و مردم اردبیل اوج حزن و اندوه خود را به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح چهارشنبه و در هوای مه آلود و بارانی اردبیل ساکنان دیار سبلان در اوج غم و اندوه در معابر خیابان ها و محلات مختلف حاضر شده و با به راه انداختن دسته جات عزاداری و سوواری سنتی یاد و خاطره رییس جمهور شهید خود را گرامی داشتند.

انبوهی از جمعیت عزادار و سوگوار رییس جمهور شهید و همراهانش در مسیر پیاده راه عالی قاپو در حال حرکت هستند و در میدان عالی قاپوی اردبیل خیل جمعیت عزادار را شاهدیم که منتظر آغاز مراسم سوگواری و عزاداری در پاسداشت ریییس جمهور فقید محبوب خود هستند.

دسته جات عزاداری اردبیل از محلات مختلف با نواختن نوای سنتی طبل و شیپور و لبیک یا حسین در این مجلس حاضر شده اند تا عمق اندوه خود را در سوگ شهادت رییس جمهور و همراهانش نشان دهند.

مشابه این مراسم برای سوگواری سید شهیدان خدمت در سایر شهرستان ها و بخش های اردبیل نیز در حال برگزاری است و مردم سراسر استان اردبیل با حضور در این مراسمات اوج وفاداری و ارادت خود را به سیدالشهدای خدمت ابراز می کنند.

عشق بازی اردبیلی ها در زیر باران

دقایقی از شروع مراسم نگذشته بود که بارش باران بهاری در دومین روز از خرداد پرحادثه حال و هوایی خاص به تجمع اردبیلی ها در پاسداشت و تکریم رییس جمهور شهید و همراهانش داد تا بدون وقفه به عزاداری خود ادامه داده و عالی قاپو و خیابان های آن که مملو از جمعیت بود عشق و ارادت خود را به خادمان مردمی نشان دهند.

دو بیتی یکی از شاعران حاضر در این مراسم عرض ارادتی به رییس جمهور شهید و همراهانش بود که در آن:

« بوسه زد بر صخره سخت بال بالگرد/بال زخمی گشت بر هم ریخت حال بالگرد

هشت عاشق هشت خادم هشت دلبر پر زدند/شاهد پرواز یاران شاهد حال بالگرد»

علاوه بر شعرخوانی شعرای اردبیلی در وصف رییس جمهور خادم مداحان اهل بیت نیز در رثای شهدای کربلا مرثیه سرایی کرده و یاد و خاطره رییس جمهور شهید و همراهانش را با بیان ذکر مصیبت گرامی داشتند.

نظر شما