شناسهٔ خبر: 66795808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تابع محض ولایت

آقای رئیسی به عنوان یک مدیر تراز انقلاب اسلامی در تاریخ ایران ماندگار شد و او الگویی برای همه مدیرانی است که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی به عهده دارند.

صاحب‌خبر -

این الگو بودن ناشی از ویژگی‌های است که شهید رئیسی چه در حوزه زندگی شخصی و چه در عرصه مدیریتی واجد آن بود. در راس همه خصوصیات و سجایای ایشان، اخلاص و خلوص نیت در انجام کار مثال زدنی است. 

مردمی بودن و پرتلاش بودن یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت شهادت آقای رئیسی منتشر کردند ۱۶ صفت را برای ایشان برشمردند و در بین این‌ها مردمی بودن را به عنوان یک ویژگی برجسته و متعادی شهید رئیسی یاد کردند.

او رضای مردم و خدمت به آن‌ها و رضایت خدا را بر هر کار دیگری ترجیح می‌داد. ایشان در مناصب و و مسئولیت‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخت و از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نبود و همواره در پی خدمت به مردم و نظام اسلامی بود. شهید رئیسی در طول سه سال گذشته در مقام رئیس جمهور در پی آن بود تا رضایت مندی مردم را بدست آورد و این خدمت رسانی را به عنوان یک اصل مسلم در راستای وظایف ریاست جمهوری خود می‌دانست. 

خصوع و تواضع ایشان یکی دیگر از خوصیات برجسته‌ای بود که در طول دوران خدمتش بسیاری در رفتار و افعال او دیدند. شهید رئیسی اعتقاد داشت که باید با مردم بود و در کنار آن‌ها مسائل و مشکلات را لمس کرد. 

او با اینکه مدارج بالای علمی را در عرصه دانش‌های حوزوی و دانشگاهی طی کرده بود و مقام اجتهاد داشت با این تبعیت و تواضع ایشان در برابر ولایت فقیه هم زبانزد بود. ایشان خود را سرباز ولایت می‌دانست و خود را تابع محض ولایت می‌دید و به چیزی جز رضایت خداوند فکر نمی‌کرد. 

شهید رئیسی شخصیتی بود که وحدت ملی و نگاه فراجناحی کاملا در او تجلی داشت. ایشان در عین حالی که مواضع سیاسی روشنی داشت و سعی می‌کرد که خود را در مواضع سیاسی کاملا با مواضع رهبری انطباق بدهد، اما با این وصف نسبت به همه جناح مثل رهبر معظم انقلاب حالت پدری داشت.

این حس پدرانه او مربوط به همه اقشار مختلف مردم بود. طیف‌ها و سلائق گوناگون سیاسی همواره مورد احترام او بودند. دیدار‌هایی ایشان با سران جریانات مختلف و شنیدن حرف‌ها و مواضع آن‌ها حاکی از نگاه فراجناحی و ملی شهید رئیسی بود؛ بنابراین آنچه که امروز می‌بینیم که مردم عاشقانه او را دوست می‌دارند و نسبت به او تکریم می‌کنند ناشی از همین روحیه ملی شهید رئیسی است. براساس پیام قرآن کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند خداوند محبتشان را در قلوب مردم قرار می‌دهد.

نظر شما