شناسهٔ خبر: 66795283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلیس امنیت اقتصادی استان قم جزء استان‌های موفق در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: بر اساس برآورد‌ها و بررسی‌های انجام شده، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم جزء استان‌های موفق در کشور است.

صاحب‌خبر -

به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و جرایم اقتصادی در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم شاهد بوده ایم.

وی افزود:  بر اساس برآورد‌ها و بررسی‌های انجام شده، پلیس امنیت اقتصادی استان قم جزء استان‌های بسیار موفق کشور در این حوزه بوده است بطوری که در سال ۱۴۰۲ حدود ۴ درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا داشته است و در ابتدای دوماهه سال جاری هم با اقدامات اثربخشی که در استان انجام شده، حدود ۵ گروه بزرگ قاچاق کالا را شناسایی و دستگیر کردند. 

سردار رحیمی ادامه داد: استان قم به دلیل اینکه در شاهراه اصلی تردد کشور قرار گرفته است و در واقع یک استان قبل از پایتخت است برای ما در ابعاد مختلف با وجود بالغ بر ۲ هزار مرکز انبایش کالا و نیز یکی از محل‌های تردد موسوم به خودرو‌های شوتی است بنابراین استان بسیار مهمی بشمار می‌آید و انشاء الله با تلاش ماموران در این حوزه ما شاهد برخورد جدی هم در بحث قاچاق کالا و هم در حوزه مفاسد اقتصادی خواهیم بود. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بیان داشت: برنامه ما به گونه‌ای است که مجموعه پلیس امنیت اقتصادی استان قم را به صورت ویژه تقویت کنیم تا بتوانند در عرصه مبارزه با مفسدین، مجرمان و قاچاقچیان کالا اقدامات موثری را انجام دهند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از جمله موضوعات دیگری که توسط فرمانده کل فراجا دنبال می‌شود ایجاد گلوگاه‌هایی است که در معابر ورودی و خروجی استان قم پیش بینی شده است، ۴ گلوگاه پیش بینی شده و در جلسه‌ای که برگزار شده تصمیم گیری‌های خوبی هم برای احداث آن بصورت استاندارد گرفته شده تا بتوانیم کنترل‌های لازم را داشته باشیم و هم برای تجهیز و تقویت این گلوگاه‌ها ضمن اینکه برنامه ریزی خوبی هم در این راستا انجام شده، باتوجه به اینکه روند اقتصادی به سمت سایبر و دیجیتال پیش می‌رود از توانمندی‌های سایبری در این بخش نیز استفاده می‌شود.

نظر شما