شناسهٔ خبر: 66794295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مراسم تشییع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان و دیگر شهدای خدمت باعث شد تا رسانه‌های جهانی نه تنها به پوشش لحظه به لحظه این مراسم بپردازند بلکه زبان به اعتراف باز کرده و از حضور گسترده ساکنان پایتخت ایران در این مراسم گزارش دهند. برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان و دیگر شهدای خدمت باعث شد تا رسانه‌های جهانی نه تنها به پوشش لحظه به لحظه این مراسم بپردازند بلکه زبان به اعتراف باز کرده و از حضور گسترده ساکنان پایتخت ایران در این مراسم گزارش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، رسانه‌های عرب زبان و انگلیسی زبان و دیگر رسانه های مطرح جهان با پوشش لحظه به لحظه مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در تهران به حضور گسترده شهروندان ایرانی در این مراسم اذعان کردند.

برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان و دیگر شهدای خدمت باعث شد تا رسانه‌های جهانی نه تنها به پوشش لحظه به لحظه این مراسم بپردازند بلکه زبان به اعتراف باز کرده و از حضور گسترده ساکنان پایتخت ایران در این مراسم گزارش دهند.

در همین خصوص شبکه ماهواره‌ای اسکای نیوز در خبری نوشت: ده‌ها هزار ایرانی از نخستین ساعات بامداد امروز در تهران پایتخت این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران تجمع کردند.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

بخش عربی تارنمای سایت فرانسوی فرانس ۲۴ نیز با پوشش این مراسم نوشت: ده‌ها هزار ایرانی از صبح زود در مرکز تهران برای شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور که جان خود را در یک سانحه هوایی از دست دادند تجمع کردند.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

سایت خبری میدل ایست نیز در این خصوص نوشت: مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران با حضور جمع گسترده‌ای از ساکنان پایتخت این کشور در خیابان انقلاب تهران آغاز شد.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

بخش عربی سایت بی بی سی نیز با پوشش این مراسم نوشت: پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران به دانشگاه تهران رسید و قرار است آیت الله خامنه ای بر آنها نماز بخواند.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

سایت عربی صدی البلد نیز با پوشش این مراسم و انتشار یک کلیپ ویدئویی نوشت: حضور گسترده ده‌ها هزار ایرانی در خیابان‌های تهران برای شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور را مشاهده می‌کنید.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

تارنمای شبکه المیادین به دو زبان انگلیسی و عربی نیز با پوشش لحظه به لحظه این مراسم نوشت: بعد از برگزاری مراسم تشییع میلیونی در شهر قم، اینک شاهد برگزاری مراسم باشکوه تشییع در تهران پایتخت ایران هستیم.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

پایگاه خبری بوابه الاهرام مصر نیز نوشت: ده‌ها هزار تن از ساکنان پایتخت ایران با حضور در خیابان‌های تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید این کشور تجمع کردند.

مراسم تشیع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره نیز همزمان با شروع مراسم تشییع، پخش زنده ای را به پوشش این مراسم باشکوه اختصاص داده است.

این شبکه خبری در بخش زنده خود مراسم تشییع پیکرهای شهیدان «سید ابراهیم رئیسی»، «حسین امیرعبداللهیان» و چند تن دیگر از مقامات ارشد ایران را که در سانحه هوایی سقوط بالگرد در روز یک‌شنبه به شهادت رسیدند، پوشش داد.

الجزیره همچنین در گزارشی مکتوب با ارائه جزئیات درباره برنامه‌های این مراسم خاطر نشان کرد که جمع زیادی از مقامات ارشد و سران کشورهای خارجی برای گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در تهران حضور خواهند داشت.

این شبکه به‌علاوه گزارش داد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران به منظور اقامه نماز بر پیکرهای رئیس‌جمهور شهید و سایر شهدای خدمت در محل برگزاری مراسم در تهران حضور یافت.

الجزیره در ادامه به حضور صدها هزار نفر از مردم ایران و جمعیت انبوه در مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر امورخارجه ایران در دانشگاه تهران و تمامی خیابان‌های اطراف آن گزارش داد: «پیکر سید ابراهیم رئیسی برای تدفین قرار است به شهر مشهد، زادگاه او منتقل شود».

شبکه النجباء عراق نیز از صبح امروز پوشش مراسم تشییع پیکر‌های شهدای خدمت را آغاز کرده و با پخش مستقیم و با حضور خبرنگاران خود در قالب گزارش‌های خبری و تصویری، فیلم و عکس، برگزاری این مراسم را با حضور گسترده مردم شرکت کننده به تصویر می‌کشد.

شبکه المسیره یمن دیگر شبکه عرب زبانی است که بی وقفه در حال پخش مراسم وداع مردم با رئیس جمهور محبوب خود و همراهان وفادار وی در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف است.

شبکه فلسطین الیوم نیز ضمن پخش مستقیم حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، با نشان دادن تصاویر خیل عظیم جمعیت در مسیر‌ها و متروی تهران، محبوبیت رئیس جمهور شهید و شهدای همراه را به تصویر کشیده است.

شبکه العهد عراق دیگر رسانه تصویری است که در حال پخش مستقیم مراسم تشییع شهدای خدمت و وداع مردم با رئیس جمهور محبوب خودشان است.

این شبکه همراه با خبرنگاران خود در تهران، سیل عظیم عزاداران را در مسیر‌های حرکت به سمت دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف مملو از جمعیت، به تصویر کشیده است.

حضور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران نیز در کانون پوشش خبری این رسانه‌ها بوده است.

شبکه المنار لبنان نیز با انتخاب عنوان «وداع میلیونی با رئیس جمهور و همراهان شهید»، در حال پخش مستقیم مراسم تشییع پیکر‌های این عزیزان در مسیر‌های مختلف و مصاحبه با خبرنگاران خود مستقر در تهران است.

«حساب دیاب» خبرنگار شبکه العربی در تهران نیز طی گزارشی به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت و حضور گسترده مردم در آن برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اشاره کرد.

شبکه «الحدث» عربستان نیز مراسم تشییع و وداع با شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و همراهان شهید ایشان را به طور مستقیم پخش کرد و درباره جزئیات خاکسپاری این عزیزان گزارش داد.

در همین راستا، سایر رسانه‌های تصویری و مکتوب عرب زبان نیز در حال پوشش خبری برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران در قالب گزارش‌های خبری و فیلم و عکس هستند.

خبرگزاری هایی همچون رویترز، ایندیپندنت و تایمز نیز با نشر تصاویر زنده مراسم در خروجی های خود همچون یوتیوب، از حضور گسترده ساکنان پایتخت ایران در این مراسم حیرت‌زده شده اند.

مراسم تشییع شهدای خدمت؛ تیتر اول رسانه های جهان

از طرفی، خبر تشییع مراسم شهدای خدمت، حسین امیرعبداللهیان، امیر دیپلماسی و دیپلمات خستگی ناپذیر کشورمان و آیت الله ابراهیم رئیسی، سید محرومان و رئیس جمهور فقید کشورمان به تیتر اول خبرگزاری هایی همچون آسوشیتدپرس و نیویورک تایمز تبدیل شده است.

بالگرد حامل شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد، شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد؛ قرار است تا لحظاتی دیگر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران بر پیکر آنان نماز اقامه کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما