شناسهٔ خبر: 66794040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ایبنا گزارش می‌دهد؛

شهدای خدمت از دانشگاه تهران تشییع شدند/ وداع مردم پایتخت با شهید جمهور

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و شهدای حادثه سقوط بالگرد با حضور گسترده مردم از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مردم تهران از نخستین ساعات روز چهارشنبه (۲ خرداد ماه) با حضور در دانشگاه تهران برای آخرین بار با رئیس‌جمهور وداع کردند.

مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا دقایقی پیش توسط مقام معظم رهبری برگزار شد، این مراسم با حضور روسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد.

در این مراسم که از نخستین ساعات صبح امروز آغاز شد، نمایندگان مقاومت اسلامی فلسطین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و جمع گسترده‌ای از مردم حضور دارند.

این مراسم با سنج و دمام زمانی و نوای یاحسین در خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی ادامه دارد.

قرار است حدود ۵۰ هیأت عالی‌رتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در تهران شرکت کنند. این مراسم بعد از ظهر امروز با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

در میان شرکت کنندگان خارجی، بیش از ۱۰ هیات در سطح سران، حدود ۲۰ هیات در سطح وزیر و مابقی در سطوح مختلف نظیر روسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.

به گزارش ایبنا، روز گذشته مراسم تشییع شهدای خدمت در تبریز با حضور پرشور مردم آذربایجان برگزار شد و پس از آن پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش برای انتقال به قم وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

نظر شما