شناسهٔ خبر: 66793960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آقاسیدی بیان کرد:

لزوم مدل‌سازی از ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی جهاددانشگاهی گفت: امروز تکلیف رسانه‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش و فناوری به ویژه پژوهشگران نهاد فناورانه جهاددانشگاهی، مدل‌سازی از ویژگی‌های شخصیتی خدمتگزارانی مانند شهید آیت‌الله رئیسی است.

صاحب‌خبر -

سیدرضی آقاسیدیسیدرضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا، به تبیین شخصیت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پرداخت و اظهار کرد: شهادت رئیس‌جمهور انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی که گلچینی از کابینه و تیم مدیریتی دولت جمهوری اسلامی بودند و سایر همراهان شهید ایشان را خدمت مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم خداوند متعال به حق همین ایام که مصادف با میلاد امام رضا(ع) است به ملت ایران صبر عطا کرده و روح این بزرگواران را با اهل بیت(ع) محشور کند.

وی افزود: فضای مدیریتی ایران اسلامی دارای ویژگی‌ها و مختصات اختصاصی بوده و مدیریت در منظومه انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی با بسیاری از ساختارهای مشابه در نظامات حکمرانی تفاوت‌هایی دارد. بحث ایدئولوژی انقلاب اسلامی که بر مدار مردم‌پایه بودن و اسلامی بودن قرار دارد، این ویژگی‌ها را برجسته‌تر کرده است، بدان معنا که مردم‌پایه بودن، در خدمت مردم بودن، در دسترس مردم بودن، ملتزم و معتقد به چارچوب‌های اعتقادی دین مبین اسلام بودن، اقتضای خاصی را برای مدیران و حکمرانان در منظومه انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که شهید آیت‌الله رئیسی به درستی این خطوط بنیادین و ابرخطمشی‌های یک حکمران در انقلاب اسلامی را شناخته بودند و این مسئله در عملکرد ایشان واضح بود.

آقاسیدی تصریح کرد: لذا در ادوار مختلف از نظام جمهوری اسلامی شاهد مدیریت‌هایی با سلایق و رویکردهای مختلف بوده‌ایم. امروز در فضاهایی در دسترس بودن مسئولان می‌تواند نوعی مسکن و پادزهری بابت نارضایتی‌هایی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و نحوه مواجهه استکبار جهانی و قدرت‌های بین‌المللی در تنگناهایی که برای مردم شریف ایران ایجاد می‌کند، باشد. 

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی جهاددانشگاهی اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی به درستی دو بال و بازوی التزام به اعتقادات و اندیشه اصیل اسلام ناب محمدی(ص) و مردمی بودن را شناسایی کرده بودند و امام رضا(ع) نیز به پاداش روحیه خدمتگزاری و پایمردی و زحماتی که متحمل شده بودند، ایشان را به فیض عظیم شهادت نائل کردند.   

وی بیان کرد: امروز تکلیف رسانه‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش و فناوری به ویژه پژوهشگران نهاد فناورانه جهاددانشگاهی، مدل‌سازی از ویژگی‌های شخصیتی خدمتگزارانی مانند شهید آیت‌الله رئیسی است و امیدوارم که بتوانیم در این زمینه به درستی انجام وظیفه کنیم. 

آقاسیدی در ادامه به چگونگی تربیت نیروهای جهادی و ترویج فرهنگ جهادی در کشور پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدعی یک مدل حکمرانی مبتنی بر اندیشه اسلام در دنیاست و بسیاری از اقدامات ترویجی، مدل‌سازی و شخصیت‌‌پردازی و الگوسازی از این شخصیت‌ها به ویژه با تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی، ضروری و تأثیرگذار است.   
 
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی جهاددانشگاهی تصریح کرد: تمامی ارکان و عناصر علمی، فناوری، فرهنگی و رسانه‌ای در این زمینه تکالیفی بر عهده دارند که بخشی از این مسئله نیز بر عهده نهاد تعلیم و تربیتی کشور از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست که افرادی آشنا با منظومه اندیشه‌های اسلامی در فضای حکمرانی را در فضاهای تعلیم و تربیتی پرورش دهند و این موضوع را ترویح دهند.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر، مدل‌سازی از الگوهای شخصیتی مانند شهدای حادثه اخیر است؛ چراکه بزرگوارانی که در این حادثه به شهادت رسیدند، دارای یک مکتب فکری و الگوی مدیریتی بودند که در رأس ایشان شهید آیت‌الله رئیسی قرار داشت. شهید مالک رحمتی نیز طی چهار ماهی که سکان استانداری آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، شبانه‌روز در حال تلاش بود و به مردم خدمت می‌کرد. امروز باید الگوی مدیریت جهادی و در خدمت مردم بودن بابت پاسخگو کردن مسئولان نظام برای مطالبات مردم را در بعد رسانه‌ای و علوم مرتبط با اقتصاد، مدیریت و حکمرانی مدل‌سازی کنیم تا بتوانیم در چارچوب این مدل‌ها، نظام جانشین‌پروری و الگوسازی مدنظر را در جامعه نهادینه کنیم.   

انتهای پیام

نظر شما