شناسهٔ خبر: 66793351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار کردستان:

بیش از ۵۰۰ مورد برنامه در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از برگزاری بیش از ۵۰۰ مورد برنامه به مناسبت سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، علی کلوندی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج برگزار شد ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور انقلابی و مردمی و هیئت همراهشان، اظهار داشت: بهترین مسیر، ادامه‌دادن راه شهیدان با کار و تلاش و خدمت جهادی برای سربلندی ایران اسلامی است و امیدواریم بتوانیم رهروان خوبی در راه خدمت به شهدا باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر در آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیدند، گفت: روز سوم خرداد ۱۳۶۱، پس از ۲۴ روز رزم بی‌امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پرافتخار الله‌اکبر، بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد؛ لذا آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس کشورمان است که نباید هیچگاه به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: سوم خرداد در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز مقامت، ایثار و پیروزی نامیده شده است چرا که این چنین روزی تغییر اساسی در نگرش‌ها و باور‌ها در داخل و خارج از کشور ایجاد کرد و تراز نیرو‌های مسلح و مردم در این عملیات طوری رقم خورد که با افزایش اقتدار توانسته بود سرنوشت جنگ را طوری رقم بزنند که علاوه بر آزادسازی، افزایش توان نظامی و سیاسی و قدرت نظام جمهوری اسلامی را به دنبال داشت.

کلوندی یادآور شد: شعار محوری مناسبت‌های دفاع مقدس امسال تحت عنوان «در راه فتح قله» است که در این ایام راهبرد‌هایی برای تبیین نقش رهبری و فرماندهی حضرت امام پیش‌بینی‌شده که باید به آن پرداخته شود که وحدت نیرو‌های مسلح و انسجام بین مردم یکی از این راهبرد‌ها است.

وی ادامه داد: تبیین نقش مردم در پیروزی انقلاب و آزادسازی خرمشهر، نهادینه‌سازی روحیه ایثار مقاومت و شهادت و الگوسازی دوران مقدس، توجه به عملیات طوفان الاقصی و متناسب‌سازی آن با عملیات دفاع مقدس از دیگر راهبرد‌هایی است که برنامه‌های این ایام باید با همسو با آن‌ها باشد.

به گفته کلوندی؛ نهادینه‌سازی روحیه ایثار مقاومت و شهادت و الگوسازی دوران مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان، توجه به عملیات طوفان الاقصی و متناسب‌سازی آن با عملیات دفاع مقدس، اهداف عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر از دیگر راهبرد‌هایی است که برنامه‌های این ایام باید با همسو با این راهبرد‌ها باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تأکید کرد: به مناسبت ۴۲ امین گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر ۳۰ عنوان برنامه با ۵۰۰ مورد برنامه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که برگزاری یادواره شهدا و عطرافشانی مزار شهدا، پیدا. با خانواده شهدا، اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم توسط بسیج، سپاه و ارتش از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، تبیین نقش دانشجویان، اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس و تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه‌های موردنظر خواند که به مناسبت سوم خرداد در کردستان اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما