شناسهٔ خبر: 66792657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ادای احترام کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد به رییس جمهور فقید ایران

کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد با ریاست کشورمان، به احترام رییس جمهور و وزیر امورخارجه فقید ایران ایستاد، و نشست رسمی خود را با یک دقیقه سکوت آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، روز سه شنبه، اول خرداد ۱۴۰۳ نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد، به ریاست علی بحرینی، سفیر و نمانیده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در ژنو تشکیل جلسه داد. سفیر روسیه در این نشست ضمن تسلیت به دولت و ملت ایران، خواستار یک دقیقه سکوت و ادای احترام به شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید، و شهید دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران شد.

سفرا و نمایندگان کشورهای عضو در ادامه، مراتب تسلیت و همدردی خود با مردم ایران را ابراز کردند.

در این نشست سفرا و نمایندگان روسیه، هند، پاکستان، سوریه، برزیل، امریکا، چین، کانادا، فرانسه، کوبا، عراق، کره جنوبی، کره شمالی، افریقای جنوبی، نیجریه، مصر، ترکیه، امریکا، بلاروس، مکزیک، ژاپن، ونزوئلا، استرالیا، آلمان، هلند اسپانیا و غیره ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران به خاطر حادثه غمبار شهادت رییس جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران، در خصوص متن پیشنهادی علی بحرینی سفیر و نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد در ظرفیت رییس کنفرانس خلع سلاح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ادای احترام کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد به رییس جمهور فقید ایران

کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد متشکل از ۶۵ عضو از نظر نظامی مهم سازمان ملل متحد است و وظیفه تدوین اسناد بین‌المللی در حوزه صلح و امنیت بین الملل بویژه تسلیحات کشتار جمعی را بر عهده دارد.

ایران از اسفند سال گذشته ریاست کنفرانس خلع سازمان ملل به عنوان اصلی ترین سازوکار مذاکراتی ملل متحد برای خلع سلاح را عهده‌دار است. این نشست به ریاست ایران برای تدوین برنامه کار کنفرانس خلع سلاح تشکیل شد که پیش‌نویس آن تحت ریاست ایران و با رایزنی‌های سفیر کشورمان در ظرفیت رییس کنفرانس با اعضا تهیه شده است.

ادای احترام کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد به رییس جمهور فقید ایران

برچسب‌ها:

نظر شما