شناسهٔ خبر: 66792437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وداع با «رئیسی» جمهور در سه‌شنبه امام‌رضایی مسجد جمکران

مردم قم که کمتر از دو هفته قبل در مراسم پرشور استقبال از دومین سفر استانی خادم الرضا (ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شرکت کرده بودند، در مراسم وداع با پیکر مطهر آن عالم مجاهد و شهید نیز با حضور میلیونی خود سنگ تمام گذاشتند.

صاحب‌خبر -

گروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ شهر قم، دومین حرم اهل بیت (ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی شب گذشته مرکز ثقل حضورعاشقان و ارادتمندانی بود که به پاس قدردانی از خدمت صادقانه عالمی مجاهد و مجاهدی مخلص در مراسم تشییع پیکر مطهرش شرکت کرده بودند.

کمتر از دو هفته قبل بود که در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه دومین سفر استانی رییس جمهور به قم با استقبال پرشور و شعف و اشک شوق مردم رقم خورد و این بار، استقبال از سومین سفر استانی آیت الله رییسی به قم به گونه‌ای متفاوت و با اشک حزن و اندوه صورت گرفت.

پیکر مطهر رئیس جمهور محبوب و مردمی که بالاترین منصب خود را خادم الرضا (ع) بودن می‌دانست و نیز پیکر‌های مطهر دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد، پس از استقبال خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) در صحن امام هادی (ع) و طواف گرد ضریح مطهر آن حضرت، حوالی ساعت ۱۸ به بلوار پیامبر اعظم (ص) حدفاصل حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، همانجایی که عاشقان و ارادتمندان، ساعت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، منتقل شد.

استقبال مردم قم و انبوه جمعیتی که از راه‌های دور و نزدیک برای ادای احترام به پیکر مطهر شهدا خود را به این مسیر رسانده بودند، به حدی بی سابقه بود که تا چشم کار می‌کرد، سیل حرکت جمعیت متراکم، حتی یک لحظه هم از این پیاده راه معنوی ۷ کیلومتری با عرض ۷۰ متر قطع نمی‌شد.

انبوه جمعیت به اندازه‌ای بود که پس از پایان مراسم تشییع و انتقال پیکر‌های مطهر به سمت تهران، تا پاسی از شب، همچنان حضور سیل عاشقان در مسیر‌های منتهی به مسجد جمکران ادامه داشت. مردمان عزاداری که تصاویر شهدای خدمت و مقاومت را در دست داشتند و هر یک از هر سن و قشری که بودند، به نوعی با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق می‌کردند.

کسانی نیز بودند که بصورت فردی و یا با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اقدام به توزیع نذری و خوراکی بین مردم می‌کردند تا در این جریان خودجوش رفراندوم انقلابی در مسیر حرم مطهر تا جمکران، سهی ایفا نمایند.

این مسیر معنوی و این پیاده راه عاشقان انتظار، یادآور پیاده روی مردم در ایامی همچون اربعین و نیمه شعبان و نیز سه شنبه‌های مهدوی است، اما این سه شنبه مسجد مقدس جمکران، به پاس خدمت صادقانه عالمی مجاهد و خادم امام رضا (ع) رنگ و بوی امام رضایی به خود گرفت.

مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهان سانحه سقوط بالگرد، یادآور تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همین بلوار بود و جمعیت عزادار، آمده بودند تا بار دیگر وفای خود را به رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی نشان دهند و اثبات کنند که هر چند امثال شهید رجایی از جمع ما رفتند، اما راه رجایی‌ها و رئیسی‌ها و سلیمانی‌ها بسته نیست.

انتهای پیام/

نظر شما