شناسهٔ خبر: 66792218 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بایر لورکوزن - آتالانتا / سه‌گانه یا تاریخ‌سازی؟

بایر لورکوزن برای کسب سه‌گانه و آتالانتا برای تاریخ‌سازی به قهرمانی در لیگ اروپا چشم دوخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آتالانتا که برای اولین بار فینالیست یک رقابت اروپایی شده است، در فینال لیگ اروپا به مصاف لورکوزن می‌رود.

لورکوزن به دنبال سه‌گانه است

پس از اینکه لورکوزن در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ نایب‌قهرمان بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا شد، احساس می‌شد که این تیم نفرین شده است. آنها پنج بار نایب‌قهرمان بوندسلیگا شده‌ بودند و زیر نظر ژابی آلونسو برای نخستین بار عنوان قهرمانی بوندسلیگا را کسب کردند و اکنون می‌توانند فصل شگفت‌انگیزشان را به فصلی رویایی تبدیل کنند.

لورکوزن قهرمان جام یوفا در سال ۱۹۸۸ به دنبال کسب دومین جام قاره‌ای خود در دوبلین است. لورکوزن سه روز پس از لیگ اروپا، در فینال جام حذفی آلمان به مصاف کایزرسلاترن خواهد رفت و در صورت برتری در هر دو دیدار یک سه‌گانه منحصربه‌فرد را کسب خواهد کرد.

لورکوزن پس از ۵۱ بازی بدون شکست، به دنبال رسیدن به یک جام اروپایی مهم است. این تیم بوندسلیگا را با کسب ۹۰ امتیاز به پایان برد و جام قهرمانی را به دست آورد. لورکوزن در این فصل ۱۳۵ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده‌ و تنها ۳۹ گل دریافت کرده‌ است. تیم آلمانی به دنبال کسب دومین جام اروپایی‌اش پس از جام یوفا در سال ۱۹۸۸ است.

آتالانتا

اگرچه آتالانتا هفته گذشته در فینال کوپاایتالیا به یوونتوس باخت ولی در یک ماه گذشته در شرایط خوبی بوده است و شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل لچه صعودشان را به لیگ قهرمانان اروپا قطعی کردند. جان‌لوکا اسکاماکا، ملی‌پوش ایتالیایی که در ۱۰ بازی خود در لیگ اروپا در این فصل شش گل به ثمر رسانده امید اول تیم ایتالیایی در این دیدار است.

جان‌لوکا اسکاماکا (مهاجم گلزن این فصل آتالانتا) فصل گذشته به همراه وستهم به فینال لیگ کنفرانس اروپا رسید؛ جایی که «چکش‌ها» (لقب وستهم) فیورنتینا را در فینال لیگ کنفرانس اروپا در پراگ شکست دادند. اما این مهاجم نتوانست خیلی برای تیمش سابقش مفید باشد و در ۱۶ بازی لیگ برتری تنها سه گل به ثمر رساند. این بار به نظر می‌رسد که این جوان ۲۵ساله مصمم است تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. اسکاماکا با دبل برابر لیورپول درخشش زیادی داشت و عامل اصلی صعود تیم ایتالیایی به فینال لیگ اروپا بود.

باشگاه شهر برگامو می‌تواند اولین تیم سری آ شود که قهرمان لیگ اروپا می‌شود. هنوز هیچ تیم ایتالیایی به قهرمانی در لیگ اروپا نرسیده و آتالانتا بعد از حذف تیم‌های قدری چون مارسی و لیورپول چشم به این جام دوخته است.

از زمانی که جان‌پیرو گاسپرینی هشت سال پیش به لمباردی آمد، آتالانتا به تیمی قابل احترام در ایتالیا و اروپا تبدیل شده است. با این حال سرمربی ۶۶ ساله هنوز نتوانسته است جام قهرمانی را با این تیم بالای سر ببرد. تیم او هفته قبل برای دومین بار در چهار سال گذشته فینال کوپاایتالیا را باخت تا در حسرت قهرمانی بماند.

فینال لیگ اروپا ۲۰۲۴

بایر لورکوزن - آتالانتا

ورزشگاه: دوبلین (ایرلند)

انتهای پیام

نظر شما