شناسهٔ خبر: 66791910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شکایت دولت آمریکا از اپل؛ خالق آیفون به‌دنبال مختومه‌کردن پر...

اقتصاد ایران: اپل با موضع‌گرفتن علیه شکایت وزارت دادگستری آمریکا، می‌خواهد پرونده را مختومه کند.

صاحب‌خبر -

دو ماه از ثبت پرونده‌ی جنجالی وزارت دادگستری آمریکا علیه اپل می‌گذرد و خالق آیفون همان‌طور‌که پیش‌تر وعده داده بود، علیه این پرونده موضع گرفته است.

بر‌اساس گزارش 9to5Mac، اپل با انجام مراحل مقدماتی ثبت پرونده‌‌ی تجدیدنظر، درخواست کرده است که قاضی پرونده‌ی وزارت دادگستری را مختومه کند.

اولین اقدام اپل برای ثبت پرونده‌ی تجدیدنظر این است که درخواست برگزاری کنفرانس را ثبت کند. اپل امروز نامه‌ای رسمی ثبت کرد و بدین‌ترتیب وزارت دادگستری تا یک هفته‌ی دیگر فرصت دارد پاسخش را ارائه دهد. درنهایت، قاضی تا ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) تصمیم می‌گیرد که جلسه‌ای برای شنیدن استدلال اپل برگزار شود یا نه.

مقاله‌های مرتبط
  • دولت آمریکا با اتهام سنگین «انحصارگرایی در بازار موبایل» از اپل شکایت کرد
  • شکایت دولت آمریکا از اپل؛ قاضی پرونده رد صلاحیت شد

درصورت موافقت قاضی، اپل می‌تواند مستقیماً به ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا مبنی‌بر انحصارگرایی پاسخ دهد. اپل معتقد است که وزارت دادگستری «اتهامات اشتباه» به این شرکت وارد کرده.

پس از شنیده‌شدن استدلال اپل، احتمالاً روند رسیدگی به پرونده یک سال طول خواهد کشید. وزارت دادگستری پیش‌تر در سال ۲۰۲۰ پرونده‌ی مشابهی علیه گوگل تنظیم کرده بود که تا سال ۲۰۲۳ وارد مرحله‌ی دادرسی نشد. اگر چنین اتفاقی تکرار شود، احتمالاً دادگاه اصلی پرونده‌ی اپل در سال ۲۰۲۷ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما