شناسهٔ خبر: 66790566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با حضور در سفارت ایران در تاشکند

رئیس جمهور ازبکستان: رئیسی یک سیاستمدار پخته بود

ایرنا

رئیس جمهور ازبکستان گفت: رئیس جمهور رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود که سهم بسزایی در گسترش همکاری‌های چندجانبه سودمند بین ایران و ازبکستان داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شوکت میرضیایف با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند، ضمن امضای دفتر یادبود گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کشورمان، درگذشت شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان را مجدداً به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

رئیس جمهور ازبکستان در گفتگو با محمدعلی اسکندری سفیر ایران در ازبکستان گفت: من و رئیس جمهور رئیسی ارتباط خاص و ویژه‌ای با هم داشتیم. ملاقات‌های بسیار خوبی بین ما در دوشنبه، سمرقند، تاشکند و تهران برگزار شد. همه موضوعات همکاری بررسی شد و هیچ مانعی برای توسعه و تقویت همکاری‌ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود که سهم بسزایی در توسعه پایدار اجتماعی- اقتصادی ایران، افزایش رفاه مردم، افزایش شهرت بین المللی ایران و همچنین گسترش همکاری‌های چندجانبه سودمند بین کشورهایمان داشت.

میرضیایف گفت: برای شادی روح برادرم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم ایران، همه کارهای شروع شده با ایشان را به انجام می‌رسانیم. ما در این شرایط سخت در کنار ایران هستیم و همه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور ازبکستان از سفیر کشورمان خواست، سلام و مراتب همدردی وی را به خانواده و فرزندان محترم رئیس جمهور ابلاغ بفرمایند.

وی همچنین گفت: انشالله وزیر امور خارجه ما و رئیس پارلمان برای شرکت در مراسم ختم رئیس جمهور در تهران شرکت خواهند کرد.

سفیر ایران در ازبکستان نیز ضمن تشکر از تشریف فرمایی رئیس جمهور ازبکستان، این حادثه تلخ را مشیت الهی دانسته و بر لزوم تلاش مضاعف برای توسعه روابط میان دو کشور تاکید کردند.

محمدعلی اسکندری گفت: جناب آقای رئیسی بارها به بنده گفتند که جناب آقای میرضیایف شخصی مجرب و متشخص هستند و از همه توانتان برای تقویت همکاری‌ها استفاده کنید.

مفتی اعظم ازبکستان، شهردار تاشکند، مشاور رئیس جمهور، معاون اول وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از مقامات ازبکستان، رئیس جمهور میرضیایف را در مراسم امضای دفتر یادبود همراهی کردند.

در پایان به درخواست رئیس جمهور ازبکستان، مفتی اعظم ازبکستان برای شادی روح رئیس جمهور و همراهان محترم ایشان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم و دعا پرداختند.

رئیس‌جمهور ازبکستان روز گذشته (دوشنبه) در پیامی رسمی خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراتب تسلیت خود و ملت ازبکستان را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما