شناسهٔ خبر: 66790346 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضور پرشور طلاب غیر ایرانی در تشییع شهید جمهور + عکس

جمع کثیری از طلاب خواهر و برادر غیر ایرانی جامعه المصطفی، مجتمع آموزش عالی شهیده بنت الهدی و جامعه الزهرا (س) در تشییع پیکر رئیس جمهور مردمی و همراهان شهیدش حضور پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

حضور پرشور طلاب غیرایرانی در تشییع شهید جمهور

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین استقبال و تشییع پیکر شهدای خدمت به ویژه آیت‌الله سیدایراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران اسلامی از ساعت ۱۶ در شهر مقدس قم اعلام شده بود که طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه با تعطیلی دروس خود پیش از زمان اعلام شده در این مراسم استقبال و تشییع حضور داشتند.

حجت‌الاسلام جوریا موانجی یوشع، از کشور کامرون در این باره اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی، فرزند حوزه علمیه بود و ساده زندگی کرد، ما به عنوان طلبه وظیفه داشتیم تا امروز به مراسم تشییع ایشان بیاییم. مردمی بودن، کمک به مردم و تقویت تعاملات بین‌المللی میان ایران و کشور‌های جهان به ویژه آفریقا از ویژگی‌های ایشان بود.

حجت‌الاسلام عبدالله سلوم، از کشور تانزانیا از علت حضورش در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور کشورمان اینگونه گفت: امروز شهر مقدس قم میزبان میهمانانی است که آن قدر عزیز و محترمند که دو تن از مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام نوری همدانی و سبحانی هم برای دیدارشان و آخرین وداع با آنان به مدرسه علمیه فیضیه رفتند.

وی ادامه داد: چطور می‌شود به استقبال رئیس جمهوری صلح طلب، مردمی و ولایتمدار نیامد؟ آیت‌الله رئیسی تنها رئیس جمهور ایران نبودند بلکه پدر معنوی تمام ما هستند که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام شیخ امین ساجو از کشور سنگال بیان کرد: حضور فعال طلاب و فضلای غیرایرانی مقیم شهر قم برای اولین بار و آخرین بار نیست، ما در تمام مناسبت‌های مهم اجتماعی، سیاسی، مذهبی جمهوری اسلامی ایران مشارکت فعال داریم.

این طلبه سنگالی اظهارکرد: آیت‌الله رئیسی نمونه برجسته یک رئیس جمهور مردمی بود که با مردم زیست و در میان مردم و برای مردم دعوت حق را لبیک گفت و در مسیر خدمت به ملت بزرگ ایران به شهادت رسید.

حضور پرشور طلاب غیرایرانی در تشییع شهید جمهور

یادآور‌می‌شود، در این مراسم طلابی از کشور‌های هند، عراق، پاکستان، تاجیکستان، سوریه، بنگلادش، افغانستان، لبنان، ترکیه، گرجستان، تونس، یمن، کنگو، گینه کوناکری، نیجریه، بحرین، قطر، امارات، کامرون، تانزانیا، گینه بیسائو، کومور، ساحل عاج و ده‌ها کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی حضور داشتند.

پیام‌های متعدد تسلیت از مقامات برجسته و گروه‌های علمی و طلبگی کشور‌های افغانستان، هند، پاکستان، سنگال، بورکینافاسو، تانزانیا، عراق، ترکیه، گینه بیسائو، غنا و.. توسط طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی ترجمه و در اختیار رسانه بین‌المللی قرآن قرار گرفته است.

گفتنی است، جمعیت عزادار به حدی است که سرتاسر مسیر ۷ کیلومتری بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران را پوشانده و حرکت خودروی حامل پیکر‌های مطهر شهدای خدمت را بسیار کند کرده بود.

پیکر مطهر شهدا پس از مسجد مقدس جمکران، قرائت دعای توسل و وداع منتظران ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) راهی پایتخت شدند.

ارسالی/حضور پرشور طلاب غیرایرانی در تشییع شهید جمهور + عکس

انتهای پیام

نظر شما