شناسهٔ خبر: 66790059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: صدور قرار بازداشت برای مقامات اسراییلی اشتباه است

وزیر خارجه انگلیس از تصمیم دادگاه بین المللی کیفری در صدور قرار بازداشت برای مقامات صهیونیست به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

پس از تصمیم دادگاه بین المللی کیفری برای صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و نیز وزیر جنگ این رژیم، مقامات کشور‌های غربی که خود را تابع قوانین بین المللی می‌دانند در مقابل این حکم ایستادگی کرده و به این دادگاه حمله کردند. 

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد صدور قرار بازداشت از سوی دادستان دیوان کیفری بین المللی علیه مقامات ارشد اسراییل اشتباه محض است. 

وی در مجلس اعیان انگلیس با قانونگذاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: برای من حتی برای یک لحظه نیز قابل تصور نیست که صدور چنین احکامی به آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس، ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه، و در نهایت به استقرار آتش بس دائمی در این باریکه کمک کند. 

کامرون در ادامه با انتقاد از دادگاه بین المللی کیفری، اعلام کرد: اینکه این دادگاه رهبران حماس و رهبر منتخب دموکراتیک اسراییل را معادل یکدیگر قرار داده و برای هر دو طرف قرار صدور بازداشت صادر کرده است از دید من کاملا اشتباه است. 

اعتراض مقامات غربی درباره صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد صهیونیست در حالی مطرح می‌شود که تل آویو تاکنون با هدف نسل کشی فلسطینیان و غیرقابل سکونت کردن غزه اقدام به بمباران کور این باریکه کرده است. برآورد می‌شود با توجه به شمار افراد زیرآوار مانده، اکنون بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در توحش رژیم صهیونیستی در غزه جان خود را از دست داده اند.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما