شناسهٔ خبر: 66790027 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در بیماریهای متابولیک

فلاح حسینی با بیان اینکه بیماری دیابت با مشخصه افزایش قند خون یکی از بیماری های مزمن و نسبتا شایع در جهان است عنوان کرد شیوع و بروز این بیماری در بسیاری از جوامع به ویژه در کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد به سرعت در حال افزایش است. فلاح حسینی با بیان اینکه بیماری دیابت با مشخصه افزایش قند خون یکی از بیماری های مزمن و نسبتا شایع در جهان است عنوان کرد شیوع و بروز این بیماری در بسیاری از جوامع به ویژه در کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد به سرعت در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کنفرانس علمی" کاربرد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در بیماریهای متابولیک،" به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با حضور حسن فلاح حسینی ، متخصص فارماکولوژی و شمسعلی رضازاده، متخصص شیمی دارویی و عضو هیات علمی این پژوهشکده به گیاهان دارویی موثر بر دیابت و چربی خون در تاریخ سی اردیبهشت ماه برگزار شد.



حسن فلاح حسینی با بیان اینکه بیماری دیابت با مشخصه افزایش قند خون یکی از بیماری های مزمن و نسبتاً شایع در جهان است عنوان کرد شیوع و بروز این بیماری در بسیاری از جوامع به ویژه در کشورهای در حال توسعه به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد به سرعت در حال افزایش است.

این عضو هیات علمی در ادامه شیوع دیابت نوع دو را در کشور ایران نگران کننده دانست و اظهار کرد: دیابت یک بیماری خاموش است و نیمی از بیماران دیابتی از بیماری خود آگاه نیستند.

رضازاده در این وبینار به جدیدترین یافته های علمی درخصوص کاربرد گیاهان دارویی در بیماریهای متابولیک از جمله کبر، گل نسترن، عدس الملک و ..... اشاره کرد و خصوصیات گیاه شناسی،ترکیبات، اثرات فارماکولوژیکی و مکانیسم اثر گیاهان دارویی که باعث بهبود بیماری دیابت و کلسترول می شوند را معرفی نمود.

در این وبینار که با ظرفیت تکمیل شده چهارصد نفر برگزار گردید ، دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

مخاطبین این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزشهای مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
انتهای پیام/

نظر شما