شناسهٔ خبر: 66789548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در پی حادثه شهادت رئیس‌جمهور و همراهان؛

واکنش مقامات بوسنی و هرزگوین به شهادت رئیس جمهور ایران

تعدادی از مقامات بوسنی و هرزگوین هر یک در پیامی جداگانه به شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا بچیروویچ رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگووین، باقر عزت بگویچ، کومشیچ، عضو کروات شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، رییس العلمای بوسنی، وزارت حقوق بشر و آوارگان بوسنی و هرزگوین، خانم تسیانوویچ عضو صرب شورای ریاست جمهوری، مصطفی گراداشچویچ، معاون مجلس شهر بیلینا هر یک در پیامی جداگانه شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان او را تسلیت گفتند.

بچیروویچ رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین

بچیروویچ رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، در پیامی اظهارداشت دریافت خبر حادثه‌ای که موجب درگذشت جناب آقای رییسی رئیس محترم جمهوری ایران و جناب آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و همراهان وی گردید، موجب ناراحتی گردید. از طرف ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین و از طرف خودم، مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده آقای رییسی و خانواده‌های قربانیان در این شرایط غمبار و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم.

وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگووین

سارایوو ۲۰ می ۲۰۲۴

عالیجناب دکتر علی باقری کنی

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با تاثر و اندوه عمیق از خبر درگذشت جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی و همکارم وزیر امور خارجه جناب اقای دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان در اثر حادثه سقوط هلیکوپتر مطلع شدم. تسلیت صمیمانه شخص خود و وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگووین را به شما و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته از جنابعالی خواهشمندم مراتب همدردی ما را به خانواده‌های داغدار ابلاغ نمایید. برای ایشان در این روزهای سخت آرزوی سلامتی داریم.

انا لله و انا الیه راجعون

ما را در غمتان شریک بدانید

عالیجناب لطفاً مراتب تسلیت صمیمانه ما را بپذیرید

المدین کوناکوویچ

وزیر امور خارجه بوسنی وهرزوگوین

باقر عزت بگویچ

رییس جمهور و رییس شورای ریاست جمهوری سابق بوسنی و هرزوگوین و رییس حزب اقدام دموکراتیک در پیامی مکتوب به دکتر مخبر: خبر شهادت ابراهیم رییسی‌، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه و هیات همراهشان را با تاسف فراوان دریافت کردم‌. در این لحظات سخت در فکر شما و خانواده آنان هستم و در دعاگویی برای روح این عزیزان با شما شرکیم. با توجه به دوستی بدون شرط دو دولت و ملت ایران و بوسنی، به شما و خانواده‌های داغدار تسلیت صمیمانه خود را تقدیم می‌کنم و از خداوند متعال رحمت واسعه برای درگذشتگان و آرامش در بهشت را مسالت دارم‌. همچنین خواستار کاهش اندوه برای شما و بازماندگان هستم.

باقر عزت بگویچ

رییس جمهور و رییس شورای ریاست جمهوری سابق بوسنی و هرزوگوین و رییس حزب اقدام دموکراتیک

کومشیچ، عضو کروات شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین

کومشیچ، عضو کروات شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز طی پیامی اظهارداشت: دریافت خبر حادثه غم‌انگیزی که موجب درگذشت جناب آقای رییسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهانش شد، موجب تاسف شد.

من مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده درگذشتگان و شهروندان جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم.

در این لحظات سخت، برای همه کسانی که تحت تأثیر این فقدان عظیم قرار گرفته‌اند، می‌خواهم که با در کنار هم بودن؛ آرامش پیدا کنند.

تسلیت رییس العلمای بوسنی

تسلیت رییس العلمای بوسنی به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران کاوازوویچ به مناسبت درگذشت غم‌انگیز رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و هیات همراه سراسر دیروز را منتظر دریافت خبر سلامتی بودیم.

وزارت حقوق بشر و آوارگان بوسنی و هرزگوین

سارایوو، ۲۰ مه ۲۰۲۴

عالیجناب با اندوه عمیق خبر درگذشت رئیس جمهور کشور دوست و برادر ایران دکتر سید ابراهیم رییسی و جناب آقای امیرعبداللهیان و همراهانش را دریافت کردیم.

صمیمانه تسلیت می‌گویم و در درد مردم ایران در این روزهای سخت شریک هستیم. خانواده‌های قربانیان و همه مردم ایران مورد دعای ما هستند و از خداوند عزیز می‌خواهم که در این روزهای سخت به آنها ارامش دهد.

من یقین دارم که جمهوری اسلامی ایران از این شرایط سخت عبور خواهد کرد و مانند گذشته قوی‌تر خواهد بود.

همان‌طور که مردم ایران در بیش از سه دهه گذشته محکم، صمیمانه و فداکارانه ایستاده‌اند، ما در این آزمون بزرگ در کنار دوستان ایرانی خود ایستاده‌ایم.

عالیجناب احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید و از شما می‌خواهم به مناسبت این حادثه غم‌انگیز عمیق‌ترین همدردی را به رهبری و مردم ایران برسانید.

دکتر سولید هرتیچ

خانم تسیانوویچ عضو صرب شورای ریاست جمهوری

خانم تسیانوویچ عضو صرب شورای ریاست جمهوری نیز در پیامی نوشت: به مناسبت مرگ غم‌انگیز ابراهیم رییسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهانش، مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده رئیس جمهور رییسی و خانواده قربانیان و همچنین مقامات جمهوری اسلامی ایران و مردم دوست این کشور ابراز می‌دارم.

مصطفی گراداشچویچ، معاون مجلس شهر بیلینا

مصطفی گراداشچویچ، معاون مجلس شهر بیلینا نیز در پیامی نوشت: به مناسبت فاجعه‌ای که بر ملت برادر جمهوری اسلامی ایران وارد شد، مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان غم‌انگیز رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و خانواده‌های دیگر مسئولین درگذشته و همچنین به تمام مردم ایران.

ایران در طول تاریخ طولانی خود از جمله لحظات سخت و پر دردسری مانند این دیروز را پشت سر گذاشته است، اما مردم ایران و رهبری آنها همواره از چنین شرایطی منحصربه‌فردتر و قدرتمندتر بیرون آمده‌اند. به یاری خدا الان هم همینطور خواهد بود.

بوسنی و هرزگوین باید و باید در این لحظات سخت در دعا و اندیشه در کنار جمهوری اسلامی ایران و ملت برادر ایران باشد، زیرا ایران در آن زمان در بین معدود کشورهای جهان، در سخت‌ترین شرایط در کنار ما بود.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

نظر شما