شناسهٔ خبر: 66789436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان:

شهادت فنا شدن انسان براي نيل به سرچشمه نور و نزديک شدن به هستي مطلق است

صاحب‌خبر -
شهادت فنا شدن انسان براي نيل به سرچشمه نور و نزديک شدن به هستي مطلق است
خبرگزاری آریا_پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به مناسبت شهادت سید الشهدای خدمت حضرت آیت الله سید ابراهیمی رییسی و همراهان ایشان
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛متن پیام ایشان به شرح ذیل است:
وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ
دست او در آسمان دست شهادت را گرفت
بال در بال شهادت مزد خدمت را گرفت
شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است.
شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.یعنی شهید در راهی کشته می شود و چنین رحلتی به تعبیر پیامبر اکرم(ص) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و امام علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند. (اَکرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)
شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی خادم الرضا و سید محرومان به همراه جمعی از یاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب حزن و اندوه معتقدان به خدمت بی منت و مدافع مردم سالاری دینی به معنای خاص آن گردید چرا که تفکر والای ولایی و تلاش خستگی ناپذیر هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران در ترسیم ایران مقتدر در کنار اوامر حکیمانه مقام معظم رهبری در جهان الگویی بی نظیر از حکمرانی علوی با گفتاری انسانی و‌ رفتاری استکبار ستیز بود.
سیدالشهدای خدمت در عرصه فرهنگ نیز به زیبایی دولتی فرهنگی را تحقق بخشید و با مردمی سازی دولت از تبدیل شدن میراث ملت به فرهنگی دولتی ممانعت به عمل آورد.
واکنش آزادی خواهان جهان به شهادت آیت الله رییس به عنوان مدافع و‌منادی عدالت اجتماعی نیز موید این نکته است که شاگرد ممتاز مکتب انقلاب اسلامی بی تکلف و در عین ساده زیستی نمادی از مدیر مقتدر جهان اسلام در صف جبهه مقاومت و دفاع از کرامت والای انسانی بوده است.
قطعا سبک و سیره عملی شهید جمهور که به گوهر تقوا، اخلاص، ساده زیستی، عدالت طلبی، فساد ستیزی، توکل به خدا و ولایتمداری مزین است، تراز سبک زندگی اسلامی-ایرانی و مدیریت مبتنی بر اخلاق و معنویت را برای آحاد شیفتگان خدمت بی‌منت و صادقانه به ملت معنا بخشید و پرچم ایثار و جان دادن در «خیمه ولایت» و «میدان خدمت» را در این سرزمین همچنان برافراشته و راهنمای ایرانیان در آینده پیش رو قرار داده است.
نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت تدابیر و فرمایش های حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سرمایه اجتماعی مومن و انقلابی، پر شورتر از گذشته حرکت آرمانی به سمت «ایران قوی» و «تمدن سازی نوین اسلامی» را تداوم بخشیده و اردوگاه دشمنان قسم خورده این سرزمین را همچنان ناکام و ناامید خواهد ساخت.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی،ملت ولایتمدار ایران اسلامی و خانواده معزز ایشان علو درجات شهیدان والا مقام و همنشینی با حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و آرامش و شکیبایی خانواده و عموم ارادتمندان رئیس جمهور مخلص و خستگی‌ناپذیر را از خداوند متعال طلب می‌ نمایم.
علی اصغر دریایی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی
و‌دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان

نظر شما