شناسهٔ خبر: 66788597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

مقامات، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و احزاب کشورهای مختلف جهان با ابراز هم دردی با ملت ایران، مراتب تاسف خود را از شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه شان را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شهادت آیت الله دکتر رئیسی سید شهدای خدمت و همراهان ایشان در کشورهای مختلف واکنش های گسترده ای داشت. 

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 

 

خبر در حال تکمیل است .....

 

 

ادای احترام دانشجویان دانشگاه ملی اسلامی هند
دانشجویان دانشگاه ملی اسلامی هند به رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهان ایشان ادای احترام کردند.
جمعی از دانشجویان این مرکز بزرگ آموزشی در دهلی نو با برپایی یادمانی موقتی درمقابل درب ورودی دانشگاه با مردم ایران ابراز همدردی و برای شادی روح شهدای خدمت فاتحه و دعا قرائت کردند.

 

 

((((( یادبود شهدای خدمت در ترکیه)))))
 

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 
 
 
بزرگداشت شهید آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و همراهانش در فرانسه
مراسم بزرگداشت شهید جمهور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در فرانسه برگزار شد.
در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در یکی از اماکن متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار شد. جمع زیادی از ایرانیان مقیم فرانسه و دوستداران انقلاب اسلامی از کشورهای مختلف حضور داشتند.
شرکت کنندگان در ابتدای ورود به مراسم عروج شهادت گونه رئیس جمهور و همراهان ایشان به ویژه دکتر امیرعبداللهیان را تسلیت عرض نموده و برای علو درجات شهدای خدمت فاتحه و کلام الله مجید قرائت کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139837"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139837?width=600&height=350"></script></div>

آقای امین نژاد سفیر کشورمان در فرانسه نیز با خیر مقدم به حضار به بیان برخی از ویژگی های شهید دکتر رئیسی رئیس جمهور و شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پرداخت.
سفیر ایران در فرانسه مردمی بودن و خستگی ناپذیری را دو ویژگی بارز حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان برشمرد.
حجت الاسلام مکی رئیس مرکز اسلامی فرانسه نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه به بیان ویژگی های اعتقادی انسان بر اساس آموزه های قرآنی پرداخت.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان دفتر یادبود عروج شهادت گونه رئیس جمهور و همران ایشان را امضا کردند.
رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه ، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پس از افتتاح یک سد در منطقه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور آقای الهام علی اف رئیس جمهور این کشور؛ به هنگام بازگشت به تبریز بالگرد ایشان دچار سانحه شد و سقوط کرد.

 

ابراز همدردی فرانسوی ها با ایران
جمعی از شهروندان با تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با مردم و دولت ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ابراز همدردی کردند.
در این تجمع که زیر بارش باران انجام شد ده ها نفر از ایرانیان مقیم فرانسه، دانشجویان، مسلمانان ، شهروندان فرانسوی با قرار دادن گل و تصاویر شهدای خدمت و نیز روشن کردن شمع مقابل سفارت ایران به مقام شامخ این شهیدان به ویژه حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ادای احترام کردند.
پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سر در سفارت کشورمان در پاریس به مدت 5 روز عزای عمومی به حالت نیمه افراشته درآمده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139828"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139828?width=600&height=350"></script></div>

 

پیام تسلیت اولاف شولتس برای شهادت رئیس جمهور ایران

اولاف شولتس صدراعظم آلمان شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران ، تسلیت گفت.

پایگاه اینترنتی دفتر صدراعظم آلمان از اداره مطبوعات و اطلاعات فدرال، عصر امروز، با انتشار یک پیام تسلیت رسمی، خطاب به (محمد مخبر)، معاون رئیس جمهور ایران اعلام کرد:
جناب آقای معاون رئیس جمهور (ایران)
خبر سرنگونی بالگرد و درگذشت رئیس جمهور رئیسی را دریافت کردیم. تسلیت ما را به دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده های کشته شدگان این حادثه سقوط پذیرا باشید.
با احترام و تاسف، اولاف شولتس
صدراعظم جمهوری فدرال آلمان

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 

سفر نخست وزیر پاکستان به ایران برای شرکت در مراسم شهید آیت الله دکتر رئیسی جمهوری کشورمان 
نخست وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید «آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» و عرض تسلیت به مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران فردا به تهران سفر می کند.
 به نقل از سایت خبری «اکسپرس نیوز»، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان فردا چهارشنبه برای حضور در مراسم تشییع و بزرگداشت شهید «آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» و سایر شهدای خدمت همراه ایشان عازم تهران خواهد شد.
کاخ نخست وزیری پاکستان با تایید این خبر اعلام کرد: بسیاری از رهبران جهان فردا در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید ایران که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند شرکت خواهند کرد.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز نیز در نشست کابینه دولت این کشور با صدور قطعنامه ای به شهدای حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان ادای احترام کرد.
وی روز گذشته نیز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان دفتر یادبود شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت کشورمان را به امضا رسانده و مراتب تأسف و همدردی مردم پاکستان با دولت و ملت ایران را ابلاغ داشت.
 
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
حضور هیئت های رسمی و مردمی در سفارت ایران در دمشق
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139619"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139619?width=600&height=350"></script></div>
 
 
دو روز عزای عمومی در کوبا و نمیه افراشتن پرچمها به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران
در پی شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش، کوبا دو روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم ها را در سراسر این کشور به حالت نیمه افراشته در آورد.

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 
مجلس بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهانش در سوریه
مجلس بزرگداشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید کشورمان، شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان شهید در سانحه سقوط بالگرد ریاست جمهوری، در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، حضور گسترده مردمی و همچنین مقامات دولتی در این مراسم، افزون بر اعلام همدردری و همبستگی با دولت و ملت ایران، بیانگر عمق تاثر و اندوه ملت سوریه نسبت به این سانحه است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139624"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139624?width=600&height=350"></script></div>

رئیس مجلس سوریه در راس هیاتی از نمایندگان مجلس با شرکت در این مراسم مراتب همدردی مردم سوریه را اعلام کرد و فقدان جمعی از مقامات خدوم به مردم ایران از جمله شهید آیت الله رئیسی و شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه را تسلیت گفت.
حمود صباغ در ادامه تصریح کرد، اطمینان داریم، شخصیت‌های فرهیخته و توانمند در جمهوری اسلامی ایران هستند که پرچم پیشرفت و استقلال کشور را در دست خواهند گرفت و سلف برازنده‌ای برای خلف مجاهد و مقاوم خود خواهند بود
برپایه این گزارش، همچنین هیاتی در برگیرنده ۱۵ وزیر سوریه در ایسن مراسم شرکت کردند و در دیدار کوتاه با حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران، عمق اندوه و تاثر خود را از مصیبت فقدان رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهانش در این سانحه ابراز داشتند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139620"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139620?width=600&height=350"></script></div>

وزیران دفاع، نفت، برق، کشاورزی، صنایع، بازرگانی داخلی، بهداشت، اطلاع رسانی، اسکان، ارتباطات، کشاورزی، آموزش عالی، آموزش و پرورش، گردشگری و کار و امور اجتماعی در این هیات حضور داشتند.
شمار زیادی از نخبگان سوری از جمله اساتید دانشگاه، شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بازرگانان و فعالان سیاسی نیز درمجلس بزرگداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهیدان راه خدمت شرکت کردند و در نوشته‌های کوتاهی در دفتر یابود سفارت از مقام شامخ شهدا به ویژه شهید آیت الله رئیسی و همچنین شهید حسین امیر عبداللهیان که از وی به عنوان وزیر خارجه امور خارجه محبوب ایران یاد کردند، تجلیل بعمل آوردند.
 

 

همدردی مردم افغانستان با ایران
 
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 

 

سفر رئیس دومای روسیه به ایران برای شرکت در مراسم شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت : ویچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه، در مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید  ایران حضور خواهد داشت.

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 

 

تسلیت دانشجویان دانشگاه حلب در کنسولگری ایران

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139613"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139613?width=600&height=350"></script></div>
 
حضور رئیس جمهور ایرلند در سفارت ایران برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران
مایکل دی هیگینز رئیس جمهوری ایرلند با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین ضمن درج پیام تسلیت در دفتر یادبودی که به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه گشوده شده است با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.
میکل دی هیگینز رئیس جمهور ایرلند عصر دیروز نیز با صدور بیانیه ای فقدان آیت‌الله رئیسی رئیس ‌جمهوری ایران و همراهانش را به اعضای دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
در بیانیه رئیس جمهور ایرلند آمده است مایلم درگذشت غیرمنتظره رئیس جمهور، وزیر امور خارجه ایران و همه آنانی را که در سانحه سقوط بالگرد جان باختند به ملت ایران تسلیت عرض و از جانب مردم ایرلند با ملت ایران و خانواده های داغدار ابراز همدردی کنم.
نزدیک دو روز از شهادت ایت االله رئیسی رئیس جمهور منتخب مردم ایران می گذرد اما مقامات دولت انگلیس برخلاف عرف رایج، تا کنون هیچ واکنش یا پیامی برای مردم ایران در این باره ارسال نکرده اند.
رسانه های دولتی و همسو با دولت انگلیس نیز از آغاز انتشار خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه در حال عقده گشایی از ملت ایرانند و اغلب آنها با نادیده گرفتن انبوه جمعیت عزادار خادمان ملت ایران با بزرگنمایی به گروه کوچکی از عناصر ضد انقلاب می پردازند که به رقص و پایکوبی مشغولند.

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

یمنی‌ها برای تسلیت شهادت آیت الله رئیسی به سفارت ایران در صنعا می‌روند

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139618"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240432/11139618?width=600&height=350"></script></div>

 

حضور مقامات ارشد حکومت سرپرست افغانستان در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور
مقامات ارشد حکومت سرپرست افغانستان به ریاست ملاعبدالغنی برادر معاون ریاست کابینه این کشور در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رییسی شرکت می کنند.
قرار است یک هیئت بلندپایه حکومت سرپرست افغانستان به ریاست ملاعبدالغنی برادر معاون ریاست کابینه سرپرست افغانستان که در ترکیب این هیئت مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه این کشور حضور دارد در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و شهید آقای عبداللهیان و همراهان در تهران شرکت کنند.
این هیئت حدود ده نفری برای همدردی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران عازم تهران می شود.
قبل از این نیز  ریاست کابینه، معاونان ریاست کابینه و وزرات امور خارجه افغانستان در بیانیه ها و دیدار با نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان ضمن تسلیت و ابراز تاسف و تاثر از این حادثه غمناک با دولت و ملت ایران اعلام همدردی کرده و گفته اند در غم و اندوه ملت و دولت ایران شریک هستند.
همچنین پرچم سفارت افغانستان در تهران نیز به همین مناسبت به حالت نیمه برافراشته در آمد.
در دو روز اخیر بسیاری از شخصیت های افغانستان و مسئولان حکومتی در بیانیه های خود، مردم افغانستان را شریک غم و اندوه ملت و دولت ایران عنوان کردند.

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 

 
 
 
 
 
 

 

نظر شما