شناسهٔ خبر: 66787963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

بیش از ۳۵۰۰برنامه و فعالیت ویژه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری بیش از۳ هزار و ۵۰۰برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری و جهادی ویژه آزاد سازی خرمشهر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بیش از ۳۵۰۰برنامه و فعالیت ویژه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،سرهنگ پاسدار حسن حبیبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر (روز مقاومت،ایثارو پیروزی ) با حضور رسانه ها در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از نقش آفرینی رسانه ها در حوزه جهاد تبیین گفت و اظهار کرد: رسانه ها با بیان دستاوردهای ایران در حال جهاد تبیین می باشند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس در گیلان با اشاره به تثبیت پیروزی انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر افزود: ایران در جریان و رویداد فتح خرمشهر ضمن عزت و عزیز شدن پیروزی انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.

 

 سرهنگ حبیبی با تاکید به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های حال و آینده و استفاده از ظرفیت جوانان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها و ابزار هنر،دستاوردها،معارف و مصادیق دفاع مقدس بل زبان هنر و رسانه تبیین شود .

 

 وی با اشاره به حضور بیش از هزار نفر از رزمندگان ایرانی و ایثارگر در آزادسازی خرمشهر گفت :افتخار آفرینی مردم در پشت سنگرهای جبهه و فتح خرمشهر از ابتکار امام(ره) در ورود مردم به صحنه بود .

 

سرهنگ حبیبی از نقش و اراده الهی در آزادسازی خرمشهر و تحقق وعده و الطاف حق گفت و ادامه داد: خرمشهر معادله جهان را به نفع کشور ایران سوق داده مقدمه پیروزی های متعدد در ادامه دوران دفاع مقدس بود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اذعان به فرموده امام خمینی( ره )که در فتح خرمشهر خودرا به جهانیان معرفی کردیم اضافه کرد: فتح خرمشهر غرور ملی را به رخ جهان و دنیا کشاند .

 

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیس و همراهانش در سانحه هوایی تبریز اظهارکرد: شهید رئیسی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و محصول مکتب امام (ره) بود .

 

 سرهنگ حبیبی از برنامه های شاخصی رئیس جمهور شهید را ندای عدالت طلبی و مبارزه با فساد عنوان کرد.

 

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از ساده زیستی آیت الله ال هاشم امام جمعه تبریز گفت و ادامه داد : امام جمعه تبریز ازجنس مردم ، با مردم و دغدغه مردم را داشت .

 

وی با تاکید به تقویت نیروهای همطراز شهید چمران ها و شهید رئیسی موفقیت های ایران در تقویت محور مقاومت را در مدیریت وزیر امور خارجه شهید عبداللهیان دانست .

 

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در نمایشگاه بین المللی صاحب غرفه بود افزود: ۴۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس ،کودک و نوجوان ،رمان ، شعر ، ادبیات پایداری ، خاطره شفاهی .... در این هفته رونمایی خواهدشد‌.

 

وی از رونمایی اولین جلد دایره المعارف در پژوهشکده دفاع مقدس و راه اندازی اولین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به زودی با حضور مدیران و پیشکسوتان گفت و خاطر نشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان ها دایره المعارف کشوری می شود.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه سامانه جامع اسنادی در کشور در حال به روز رسانی است گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ اسناد از شهدا ، جانبازان ، ایثارگران جمع آوری و ثبت شده است. 

 

 

وی از تغییر افتتاح برنامه فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان همزمان با ۵ استان گفت و اظهار کرد:در همین ایام قراربود فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان با حضور رییس‌جمهور به صورت تصویری افتتاح شود که حادثه سانحه هوایی این برنامه را تغییر داده است.

 

سرهنگ حبیبی از برگزاری ۳هزار و ۵۰۰ برنامه و فعالیت ویژه آزادسازی خرمشهر خبرداد و گفت:برگزاری یادواره ۲۶۲شهید بیت المقدس در گلزار شهدای رشت و،صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در فراجا ، نهضت جهاد تبیین به همت معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان ،برگزاری شب شعر و خاطر پیشکسوتان ،به صدا درآمدن زنگ ایثاردر مدارس منتخب استان ، میز خدمت مدیران در مصلی نماز جمعه از اهم برنامه های این مناسبت می باشد.

بیش از ۳۵۰۰برنامه و فعالیت ویژه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود

نظر شما