شناسهٔ خبر: 66787569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

شورای نگهبان با برگزاریِ «انتخابات ریاست‌جمهوری» در ۸ تیر موافقت کرد

خبرگزاری فارس

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: وزارت کشور پیشنهاداتی را ارائه داد و با بررسی‌های صورت گرفته، شورای نگهبان با برگزاریِ انتخابات ریاست‌جمهوری در ۸ تیر موافقت کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه دور دوم، گفت: صحت ۲۱ حوزه از ۲۲ حوزۀ انتخابات دوازدهمین دورۀ مجلس تأیید شد.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی، شهر‌های تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه انتخابات مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در استان اردبیل، حوزه‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و در استان اصفهان، حوزه‌های لنجان و سمیرم و در استان البرز حوزه انتخابیه کرج مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

طحان نظیف ادامه داد: در استان تهران، حوزه‌های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و نیز حوزه ورامینریا، پیشوا و قرچک و نیز در استان خراسان جنوبی حوزه انتخابیه بیرجند و در استان خراسان رضوی حوزه‌های مشهد و کلات و در استان خوزستان حوزه انتخابیه آبادان صحت انتخابات مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه انتخابیه رام‌هرمز و رامشیر با توجه به اعزام گروه بازرسی هیأت مرکز و انجام بازشماری، نتیجه نهایی آراء تغییری نکرد و بدین ترتیب صحت انتخابات مورد تأیید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: در استان فارس هم حوزه انتخابیه شیراز و مرودشت و در استان زنجان نیز حوزه انتخابیه زنجان و طارم مورد تأیید واقع شد.

طحان‌نظیف ادامه داد: در مورد حوزه انتخابیه خدابنده با توجه به گزارشات تخلفی که ارائه شده بود، ۴ شعبه آن ابطال شد، اما تغییری در نتیجه نهایی مواجه نشد و انتخابات مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: در استان گلستان، حوزه انتخابیه گنبد کاووس، در استان لرستان، حوزه انتخابیه خرم‌آباد و در استان مازندران حوزه انتخابیه قائمشهر و در استان همدان حوزه انتخابیه ملایر صحت انتخابات مورد تأیید قرار گرفت. 

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: نسبت به حوزه انتخابیه کرمانشاه بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و در صورت پایان بررسی‌ها، نتیجه اعلام خواهد شد. 

طحان‌نظیف در پایان گفت: وزارت کشور پیشنهاداتی را ارائه داد و با بررسی‌های صورت گرفته، شورای نگهبان با برگزاریِ انتخابات ریاست‌جمهوری در ۸ تیر موافقت کرد. 

نظر شما