شناسهٔ خبر: 66787045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

چمران:

جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حوادثی زیادی در کشور رخ داده است، اما به برکت خون شهدا جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز- سه‌شنبه یکم خرداد- در حاشیه دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش با بیان اینکه نامگذاری یک معبر به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی خواهد شد، اظهار کرد: امروز انحلال یکی از شرکت‌های شهرداری و چهار گزارش حسابرسی بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید انتخابات ریاست جمهوری و شورا با هم صورت بگیرد، اما نمی‌توان کشور را ظرف ۵۰ روز برای انتخابات شورا آماده کرد چرا که با ۱۲۶ هزار نفر طرف هستیم و باید هیئت نظارت شکل بگیرد و روند طولانی دارد.

وی افزود: همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا بعید است که عملیاتی شود چون مجلس آینده باید شکل بگیرد و در مورد انتخابات شوراها تصمیم بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق تجربه زمان دوره شوراها می‌شود بیش از چهار سال باشند، اما کمتر از چهار سال نمی‌توانند باشند.

چمران گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد روزهای سختی بودیم، اما به لطف الهی و به برکت خون شهدا مقاومت و ایستادگی کردیم، و جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت راه خود را طی می‌کند.

وی افزود: به گفته شهید سلیمانی، باید قبل از به شهادت رسیدن شهید بود و این شهید بودن در چهره آیت الله رئیسی قابل مشاهده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آحاد مختلف جامعه با هر تفکر و دیدگاه سیاسی و اقتصادی، در سوگ این شهید بزرگوار و همراهانش نشستند و از ته دل حسرت می‌خورند که نشان دهنده انسجام ملت است.

چمران با بیان اینکه در آستانه ولادت امام رضا (ع) آیت الله رئیسی عیدی خود را گرفت و به خیل شهدا پیوست، اضافه کرد: باید از حوادث درس عبرت بگیریم که ممکن است یک رأی نباشیم، اما باید یکدل باشیم تا به موفقیت برسیم.

نظر شما