شناسهٔ خبر: 66787023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد

لزوم‌ به‌کارگیری ظرفیت عشایر برای تولید گوشت قرمز در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید ظرفیت و قابلیت عشایر برای تولید گوشت قرمز به‌کارگیری شود و در این حوزه باید ظرفیت تولید دام عشایری بیش از پیش دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -سه‌شنبه یکم خرداد- در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان که در سالن جلسات ریاست این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شیلات و آبزی‌پروری ظرفیت خوبی برای تولید گوشت سفید است که می‌بایست از این ظرفیت استفاده خوبی شود.

وی نخستین‌گام برای توسعه آبزی‌پروری را اصلاح آمار و وضعیت استخرهای پرورش ماهی دانست و گفت: در طرح توسعه آبزی‌پروری از ظرفیت استخرهای دومنظوره و معیشتی می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها استفاده کرد. در ضمن تشکل‌های آبزی‌پروری می‌توانند در توسعه طرح‌های تولید ماهی مشارکت خوبی داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تولید و عرضه کالاهای اساسی تأکید کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با اصناف منعقد کردیم، نظارت بر مراکز عرضه کالاهای اساسی باید جدی و قاطعانه صورت بگیرد.

عطایی قزوین را از پایگاه‌های مهم تولید گوشت قرمز در کشور برشمرد و ادامه داد: باید ظرفیت و قابلیت عشایر برای تولید گوشت قرمز به‌کارگیری شود و در این حوزه باید ظرفیت تولید دام عشایری بیش از پیش دیده شود.

نظر شما