شناسهٔ خبر: 66787018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نطق پایانی رئیس مجلس یازدهم قرائت شد/ قالیباف: کارنامه روشن مجلس یازدهم/ مردم بابت قصورها ما را حلال کنند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در حدود شرح وظایف و اختیارات، کارنامه روشنی به یادگار گذاشت از مردم خواست بابت قصورها آنها را حلال کرده و جهت عاقبت به خیری دعا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدباقر قالیباف امروز شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در آخرین نطق خود در پایان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تشریح دستاوردهای مجلس یازدهم پرداخت و در سخنانی کوتاه به دستاوردهای مجلس یازدهم اشاره و از تمامی نمایندگان و همکاران در مجلس و سایر دستگاه‌ها قدردانی کرد.

متن سخنرانی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدّلوا تبدیلًا

در ابتدا، دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم. شهادت می‌دهم در این چند سال، او متواضعانه برای هماهنگی و همدلی بین دولت و مجلس بیشترین همت را داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم و ما در مجلس نیز تلاش کردیم در همین مسیر بیشترین کمک و همراهی را با دولت پرتلاش و خدمتگزار ایشان انجام دهیم. درجات او به‌دلیل خدمت بی‌منت به مردم در پیشگاه الهی، متعالی است و با دعای رهبر انقلاب و مردم نجیب ایران، میهمان سفرۀ پربرکت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) خواهد بود و این افتخار برای این شهید بزرگوار بس، که آغاز دولت سیزدهم در دهه کرامت و ولادت حضرت علی ابن موسی رضا (ع) آغاز شد و شهادت خود را نیز در شب ولادت آن حضرت دریافت کرد.

امروز پس از ۴ سال، آخرین جلسه علنی مجلس یازدهم را برگزار می‌کنیم. ما نمایندگان مجلس یازدهم خوشحالیم که در تلاش برای پیگیری مسائل مردم و پیش‌برد اهداف انقلاب، همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم و توانستیم، در حدود شرح وظایف و اختیارات مجلس در حوزه تقنین و نظارت، کارنامه روشنی را به یادگار بگذاریم. گزارش اجمالی بخشی از مهم‌ترین عناوین این عملکرد در حوزه‌های مختلف در بیانیه نمایندگان محترم قرائت شد و اینجانب در این مجال اندک، صرفاً به همین نکته بسنده می‌کنم که با تصویب قوانین راهبردی و برنامه هفتم پیشرفت کل کشور، زیرساخت قانونی برای تحول در اقتصاد کشور و رسیدن به ثبات ایجاد شده است و برای ما همین مدال افتخار بس که، با وجود برخی نقاط ضعف، برآیند کلی عملکرد مجلس یازدهم، مرضی و مقبول رهبر حکیم انقلاب گشته است.

اینجانب وظیفه خود می‌دانم ابتدا از همه شما همکاران عزیز خودم تشکری ویژه کنم که در این ۴ سال به این حقیر اعتماد کردید و مرا به‌عنوان خادم خود انتخاب کردید و مطابق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس برخی اختیارات را به بنده تفویض نمودید. کارنامه مجلس یازدهم نتیجه عملکرد و تصمیمات ۲۹۰ نماینده پرتلاش است که رهبر انقلاب آن‌ها را انقلابی، ساده‌زیست، باسواد، پرتحرک و پرکار خواندند و اینجانب نقشی کوچک در این دستاوردها داشتم. تلاش من این بود که در انجام وظایفی که قانون اساسی، قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و دیگر قوانین کشور برعهده رئیس مجلس و رئیس قوه مقننه گذاشته است، مسئولانه، بابرنامه و مبتنی‌ بر مشورت و خرد جمعی عمل کنم و جایگاه مجلس را در ساختار حکمرانی کشور ارتقا دهم. حتماً در انجام این وظیفه نقاط ضعفی داشته‌ام که از همه مردم عزیز و شما نمایندگان محترم طلب حلالیت می‌کنم، مخصوصاً از افرادی که براساس ضرورت‌های اداره مجلس ناخواسته حقی از آنان ضایع شده است.

همچنین لازم است از کلیه کارکنان مجلس در بخش‌های مختلف اداری، پشتیبانی، حراست و حفاظت، که فرصت ذکر نام همه بخش‌ها نیست، قدردانی کنم. به‌خاطر زحمات مخلصانه ایشان بود که نمایندگان محترم توانستند به وظایف خود به‌درستی عمل کنند.

بی‌تردید نهادهای وابسته به مجلس مانند مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، مرکز تحقیقات اسلامی قم، کتابخانه و موزه و مرکز اسناد مجلس، نقشی مؤثر در رسیدن به دستاوردهای مجلس دارند که از تک‌تک این همکاران عزیز تشکر می‌کنم.

باید شکرگزار خانواده‌های نمایندگان محترم و دیگر همکارانم در مجلس باشم که بی‌آنکه نامی از آن‌ها برده شود، تأثیری اساسی در عملکرد مجلس داشتند.

نقش معاونان پارلمانی و همکارانشان، مسئولین و کارشناسان سازمان برنامه‌وبودجه و کارشناسان بیرونی فعال در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درست مجلس بر کسی پوشیده نیست. وظیفه خود می‌دانم سپاسگزار تلاش‌های ۴ساله همه آن‌ها باشم.

همچنین از کارشناسان و اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نیز به‌عنوان بخشی از فرآیند قانون‌گذاری تشکر می‌کنم که درمجموع در برطرف‌شدن نقاط ضعف قوانین به نمایندگان کمک کردند.

همچنین باید از زحماتی که اهالی رسانه، اعم از خانه ملت، اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، صداوسیما، خبرنگاران پارلمانی و دیگر مؤثرین عرصه رسانه برای آگاهی مردم از اقدامات مجلس کشیدند و البته با نقد دلسوزانه عملکرد مجلس را بهبود بخشیدند، قدردانی کنم.

مجلس یازدهم، از سال آغازین تا سال پایانی فعالیت خود، وام‌دار عنایت‌های ویژه و متفاوت رهبر انقلاب بود و بی‌تردید بدون این حمایت‌ها نمی‌توانست به چنین دستاوردهایی دست پیدا کند. تلاش ما این بود که شکر این نعمت را با احساس مسئولیت بیشتر در اجرای رهنمودهای ایشان به جا آوریم و امروز فقط می‌توانیم با زبانی الکن، بابت حضور چنین رهبر حکیمی شکرگزار پروردگار متعال باشیم.

در پایان از طرف خود و همه همکاران گران‌قدرم از شما مردم نجیب ایران که به ما وکالت داده بودید، خاضعانه سر سپاس فرود می‌آورم و خداوند متعال را گواه می‌گیرم که هرآنچه در توان داشتیم را برای خدمت به شما به میدان آوردیم، کمتر شبی را بی دغدغه انجام وظیفه برای شما سحر کردیم و کمتر روزی را بی تلاش برای حل مسائل و مطالبات شما به شب رساندیم و تا آخرین لحظات رسمیت‌داشتن مجلس یازدهم در ششم خردادماه به وظایف خود با جدیت ادامه خواهیم داد. بابت قصورها ما را حلال کنید و جهت عاقبت به خیری ما دعا بفرمایید.

برچسب‌ها:

نظر شما