شناسهٔ خبر: 66786718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هند: رئیسی و امیرعبداللهیان به عنوان دوستان خوب در یاد‌ها خواهند ماند

وزیر خارجه هند روز سه شنبه از شهید رئیسی و امیرعبداللهیان به عنوان دوستان خوب و ماندگار این کشور یاد کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «اس. جایشانکار» وزیر خارجه هند روز سه‌شنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در «دهلی»، مراتب تسلیت این کشور را به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد در روز یکشنبه اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه «نیوز»، وزیر خارجه هند در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز با حضور در سفارت ایران در دهلی، درگذشت غم انگیز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همکارم حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفتیم. آن‌ها همیشه به عنوان دوستان هند که سهم زیادی در رشد روابط دو کشور داشتند، در یاد خواهند ماند.»

روز یکشنبه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد خداآفرین به همراه علی‌اف به منطقه مرزی رفته بود، در مسیر بازگشت به تبریز دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود که تمام سرنشینان به شهادت رسیدند.

وزیر امور خارجه هند افزود: «دولت هند در این برهه سخت با مردم ایران ابراز همبستگی می‌کند.» هند به مناسبت شهادت رئیسی و همراهان یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

نظر شما