شناسهٔ خبر: 66785961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت حماسه سوم خرداد در سطح استان همدان

سرهنگ «آزادی» با اشاره به برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه شاخص در قالب ۷۰۰ برنامه در سطح استان، گفت: برنامه‌های این هفته با هدف تبیین، ترویج و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد و راهبردهای مختلفی در این راستا در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت حماسه سوم خرداد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: پیوند بین دولت و نیروهای مسلح را در این سانحه دلخراش شاهد بودیم و شهدایی را تقدیم انقلاب انقلاب اسلامی کردیم.

وی افزود: در ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۰ عملیاتی در قراویز برگزاری شده بود که قرار بود به اسم سرهنگ شهید «ادیبان» نامگذاری شود که آن ایام همزمان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد و عملیات به نام آنان تغییر پیدا کرد، امروز هم در بزرگداشت حماسه سوم خرداد، همزمانی و تقارن با این سانحه دلخراش تکلیف را بر ما سنگین‌تر می‌کند‌

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت حماسه سوم خرداد با شعار «در راه فتح قله هستیم» برگزار خواهد شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهرها در پیش داریم و حماسه آزادسازی خرمشهر متعلق به نسل امروز نیست و شاید قرن‌ها بعد در مورد این حماسه کتاب‌ها نوشته شود و سند افتخاری در طول تاریخ برای ایران اسلامی باشد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه شاخص در قالب ۷۰۰ برنامه در سطح استان، گفت: برنامه‌های این هفته با هدف تبیین، ترویج  و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد و راهبردهای مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین آن‌ها تبیین نقش هدایت و فرماندهی ولایت فقیه در خلق پیروزی و وحدت همه اقشار در طول دوران دفاع مقدس است.

آزادی به تشریح برنامه‌های شاخص این هفته پرداخت و گفت: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای خانگی، برنامه آبروی محله، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، برپایی میز خدمت در ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان، فضاسازی مساجد، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح یادمان شهدای دانشگاه فرهنگیان، برگزاری برنامه‌های مختص کودک و نوجوان در کانون پرورشی فکری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی با محوریت تشکل‌های مردم نهاد، برگزاری مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس و نشست‌های تبیینی در ادارات از جمله برنامه‌های شاخص به این مناسبت است.

وی با بیان اینکه در روز سوم خرداد بازدید  از موزه دفاع مقدس همدان رایگان است، گفت: با همت اداره کل حفظ آثار و شهرداری تعمیرات آبنما انجام شده و در هفته آینده شروع به کار آن را خواهیم داشت. همچنین تشکیل اتجمن‌های ادبی و هنری است از سوم خرداد تا ۳۱ شهریور اتفاقات مهمی است که  در استان در حوزه دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با تاکید بر آشناسازی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌های فرهنگی، اضافه کرد: جشنواره تولیدات فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس با محوریت کمیته رسانه و فضای مجازی و جشنواره فانوس نیز از جمله برنامه‌های شاخص حوزه دفاع مقدس در سال جاری است که با توجه به نیاز قشر امروز برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری راهیان نور و راهیان پیشرفت گفت: ما راهیان نور در دسترس همچون پایگاه هوایی شهید نوژه و سایت پدافند هوایی سوباشی را داریم که در ایام دفاع مقدس بسیار نقش آفرینی کرده‌اند، مجموعه‌های صنعتی همدان همچون نیروگاه برق شهید مفتح نیز برای بازدید در راستای راهیان پیشرفت در نظر گرفته شده است.

در ادامه «محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به رونمایی از ۶۵ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در سال گذشته، گفت: یکصد نویسنده فعال در سطح استان همدان فعال هستند و ۴۰ قلم اولی نیز سال گذشته به این تعداد اضافه شدند.

وی با بیان اینکه ۲۰ عنوان کتاب صوتی در سال گذشته نیز با همکاری صدا و سیما رونمایی شد، متذکر شد:  از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی کرده‌ایم و تنها استانی هستیم که مجوز بارگذاری در شبکه ایران صدا را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما